2008
Dynamic model of experiential learning = Education for the 21st century, Environment, Sustainability and Health
JEDLIČKOVÁ, HelenaZákladní údaje
Originální název
Dynamic model of experiential learning = Education for the 21st century, Environment, Sustainability and Health
Název česky
Dynamický model zkušenostního učení ve vzdělávání pro 21. století, udržitelný rozvoj a zdraví
Autoři
Vydání
Konference: Aktuálne vývojové trendy ve vyučování, 2008
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-8082-182-1
Klíčová slova česky
Vzdělávání pro 21. stol. Udržitelný rozvoj a zdraví. Učení podporované počítačem. Znalostní báze vyučování
Klíčová slova anglicky
Education for the 21st century. Environment Sustainability and Health. E-learning. Knowledge Base of Teaching.
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 17. 3. 2010 21:16, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
V originále
The thesis deals with the importance of the education for sustainable development, learning by doing principles, informatics and IT technology for the implementation of the most significant hypertext technology in the sphere of education e learning. An action research, performed on the Department of Biology of Faculty of Education MU Brno in years 1996 2008, has shown that the basis of student teachers training should lie mostly in experiential learning and e learning, in integration of expertise with didactics and in student creativity. It seems that one of the ways is making use of action research and project teaching in science subjects as a method in which an integrated professional teaching can be pointed to the branch didactics pedagogical practice and an independent group work of students in the form of group thematic seminar theses being gradually realized in several subjects.
Česky
Prezentace práce se zabývá významem vzdělávání pro udržitelný rozvoj s využitím zkušenostního učení, informatiky a výpočetní techniky v úspěšné implementaci nejvýznamnější hypertextové technologie vzdělávání: e learningu. Pomocí akčního výzkumu, který byl realizován na katedře biologie PdF MU v Brně v letech 1996 až 2008 bylo zjištěno, že příprava budoucích učitelů by měla být založena na zkušenostním učení, integraci odborné a didaktické složky a tvořivosti studentů. Základem je pedagogický konstruktivismus s využitím e learningu v integrovaném přírodovědném vzdělávání. Využití akčního výzkumu a projektové výuky v odborných předmětech se jeví jako jedna z cest, kde se propojí integrovaná odborná výuka s oborovou didaktikou, pedagogickou praxí a samostatnou skupinovou prací studentů v podobě tématických seminárních prací, realizovaných ve skupinách postupně v několika navazujících předmětech.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|