2009
Několik glos k výchovnému působení hudby
CRHA, BedřichZákladní údaje
Originální název
Několik glos k výchovnému působení hudby
Název česky
Několik glos k výchovnému působení hudby
Název anglicky
Some Notes to the Educational effect of Music
Autoři
CRHA, Bedřich (203 Česká republika, garant)
Vydání
http://www.osu.cz/konference/khv/ Mezinárodní webový sborník hudební výchovy 2009 č.1, od s. 32 - 38, 7 s. 2009
Nakladatel
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00034696
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISSN
Klíčová slova anglicky
Music Pedagogy; Education; Sociology; art music; pop music; axiological hierarchy and stratification; empirical research
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2010 12:58, doc. PhDr. Bedřich Crha, CSc.
V originále
V úvahách o působení a vlivu hudby je zpravidla implicitně přítomen apriorní předpoklad pozitivního vlivu hudby na člověka pramenící pravděpodobně z pocitu, že neustálým stykem s hudbou se jedinec automaticky dostává k hodnotám, které hudba jako druh umění může přinášet. Příspěvek vychází ze závěrů dlouholetých výzkumů a nabízí několik myšlenek o podmínkách, za kterých tento předpoklad může být naplněn.
Anglicky
In thinking about effects of music on the human mind there is a precarious supposal of positive effect usualy implicitly presented which probably comes from the feeling that human automatically gets into the values when listens to the music which can be brought by it as a specific kind of art. The contribution comes from the results of long-time specific researches, offers some suggestions about conditions in which this supposal can be fullfilled.