D 2009

Několik glos k výchovnému působení hudby

CRHA, Bedřich

Základní údaje

Originální název

Několik glos k výchovnému působení hudby

Název česky

Několik glos k výchovnému působení hudby

Název anglicky

Some Notes to the Educational effect of Music

Autoři

CRHA, Bedřich (203 Česká republika, garant)

Vydání

http://www.osu.cz/konference/khv/ Mezinárodní webový sborník hudební výchovy 2009 č.1, od s. 32 - 38, 7 s. 2009

Nakladatel

Pedagogická fakulta Ostravské univerzity

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00034696

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

Klíčová slova anglicky

Music Pedagogy; Education; Sociology; art music; pop music; axiological hierarchy and stratification; empirical research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2010 12:58, doc. PhDr. Bedřich Crha, CSc.

Anotace

V originále

V úvahách o působení a vlivu hudby je zpravidla implicitně přítomen apriorní předpoklad pozitivního vlivu hudby na člověka pramenící pravděpodobně z pocitu, že neustálým stykem s hudbou se jedinec automaticky dostává k hodnotám, které hudba jako druh umění může přinášet. Příspěvek vychází ze závěrů dlouholetých výzkumů a nabízí několik myšlenek o podmínkách, za kterých tento předpoklad může být naplněn.

Anglicky

In thinking about effects of music on the human mind there is a precarious supposal of positive effect usualy implicitly presented which probably comes from the feeling that human automatically gets into the values when listens to the music which can be brought by it as a specific kind of art. The contribution comes from the results of long-time specific researches, offers some suggestions about conditions in which this supposal can be fullfilled.