2008
Einige Anmerkungen zu berufsorientiertem und fachsprachlichem Deutschunterricht aus linguistischer und didaktisch-methodischer Sicht. Medizinische Fachsprache.
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Einige Anmerkungen zu berufsorientiertem und fachsprachlichem Deutschunterricht aus linguistischer und didaktisch-methodischer Sicht. Medizinische Fachsprache.
Název česky
Několik poznámek výuce profesní a odborné němčina z lingvistického a lingvodidaktického hlediska. Odborný jazyk lékařství.
Název anglicky
Notes on Teaching Professional and Technical German from Linguistic and Methodological Perspective.
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno, 2008, 1803-4411
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00034697
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
learning and teaching of German as a foreign language; professional and technical German: lingustic; methodology
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 1. 2009 15:35, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Im Beitrag werden die bedeutendsten Merkmalen und Ziele des fachsprachlichen und berufsorientierten Sprachenunterrichts skizziert, am Beispiel der medizinischen Fachsprache die linguistischen Spezifika von Fachsprachen erörtet und konkrete Unterrichtsvefahren vorgestellt.
Česky
Článek se zabývá charakteristickými rysy a cíli profesně a odborně orientované výuky němčiny, na příkladu odborného jazyka medicíny jsou představeny typické znaky odborného jazyka z lingvistického hlediska a zároveň uvedeny příklady konkrétních metodických postupů.
Anglicky
The paper discusses the most significant features and aims of teaching professional and technical aspects of foreign languages, focusing on the example of professional language of medicine. Linguistic criteria of the professional language are considered and concrete teaching processes are presented.