Detailed Information on Publication Record
2008
Postoje žáků základních škol k prostředí školy; ověření škály k měření postojů žáků vůči škole; výzkumné teze.
VOJTOVÁ, VěraBasic information
Original name
Postoje žáků základních škol k prostředí školy; ověření škály k měření postojů žáků vůči škole; výzkumné teze.
Name in Czech
Postoje žáků základních škol k prostředí školy; ověření škály k měření postojů žáků vůči škole; výzkumné teze.
Name (in English)
Mainstream Students´ Attitudes to School Environment.
Authors
VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. p. 285 - 298, 23 pp. Edice pedagogické literatury, 2008
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027560
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4736-5
Keywords (in Czech)
Postoje žáků; kvalita života školy; školní prostředí; úspěch a příležitost; negativní prožívání; podpora identity
Keywords in English
Pupils attitudes; quality of school life; school enviroment; achievement; opportunity; support of identity;
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 25/3/2010 07:04, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
V originále
Postoje žáků ke školními prostředí jsou centrálním elementem pro vyhodnocování kvality školního prostředí a jeho inkluzivní dimenze. Kapitola prezentuje empirické šetření - deskriptivní analýzu postojů žáků základních škol ke vzdělávání.
In English
Pupils attitudes are the main aspect for quality of school life and its inclusive dimension. The chapter introduces research outcomes concerning students attitudes to their learning and education.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|