C 2008

Postoje žáků základních škol k prostředí školy; ověření škály k měření postojů žáků vůči škole; výzkumné teze.

VOJTOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Postoje žáků základních škol k prostředí školy; ověření škály k měření postojů žáků vůči škole; výzkumné teze.

Name in Czech

Postoje žáků základních škol k prostředí školy; ověření škály k měření postojů žáků vůči škole; výzkumné teze.

Name (in English)

Mainstream Students´ Attitudes to School Environment.

Authors

VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. p. 285 - 298, 23 pp. Edice pedagogické literatury, 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027560

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4736-5

Keywords (in Czech)

Postoje žáků; kvalita života školy; školní prostředí; úspěch a příležitost; negativní prožívání; podpora identity

Keywords in English

Pupils attitudes; quality of school life; school enviroment; achievement; opportunity; support of identity;

Tags

Reviewed
Změněno: 25/3/2010 07:04, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Abstract

V originále

Postoje žáků ke školními prostředí jsou centrálním elementem pro vyhodnocování kvality školního prostředí a jeho inkluzivní dimenze. Kapitola prezentuje empirické šetření - deskriptivní analýzu postojů žáků základních škol ke vzdělávání.

In English

Pupils attitudes are the main aspect for quality of school life and its inclusive dimension. The chapter introduces research outcomes concerning students attitudes to their learning and education.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education