Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{815996, author = {Vlčková, Kateřina and Svatoš, Tomáš and Vrabcová, Daniela}, booktitle = {16. konference ČAPV}, keywords = {learning strategies; research}, language = {cze}, isbn = {978-80-7041-958-8}, title = {Interindividuální rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku (zpráva z výzkumu).}, year = {2008} }
TY - CONF ID - 815996 AU - Vlčková, Kateřina - Svatoš, Tomáš - Vrabcová, Daniela PY - 2008 TI - Interindividuální rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku (zpráva z výzkumu). SN - 9788070419588 KW - learning strategies KW - research N2 - Výzkum interindividuálních rozdílů v učení se cizím jazykům - zejména mezi pokročilými a začátečníky. Strategie učení coby soubory postupů užívané k usnadnění získávání, zapamatování, vybavení a užití informací (Wenden, Rubin 1987) představují základní komponentu kompetence k učení (srov. RVP ZV 2004). Inventářové šetření zjišťovalo, zda a jak se používání strategií učení liší u pokročilých a začátečníků, tj. v závislosti na dosažené úrovni znalosti jazyka a míře roz-voje jednotlivých cizojazyčných dovedností. Zkoumány byly strategie paměťové, kognitivní, kompenzační, metakognitivní, afektivní a sociální (Oxford 1990). Ukazuje se, že pokročilejší žáci používají zkoumané strategie učení signifikantně více. Používají také některé odlišné strategie než začátečníci a používají strategie kvalitnějším způsobem. ER -
VLČKOVÁ, Kateřina. Interindividuální rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku (zpráva z výzkumu). In SVATOŠ, Tomáš a Daniela VRABCOVÁ. \textit{16. konference ČAPV}. 2008. ISBN~978-80-7041-958-8.
|