Detailed Information on Publication Record
2008
Možnosti integrace a socializace jedinců s postižením sluchu s ohledem na úroveň jejich komunikačních dovedností a na kulturu neslyšících
HORÁKOVÁ, RadkaBasic information
Original name
Možnosti integrace a socializace jedinců s postižením sluchu s ohledem na úroveň jejich komunikačních dovedností a na kulturu neslyšících
Name in Czech
Možnosti integrace a socializace jedinců s postižením sluchu s ohledem na úroveň jejich komunikačních dovedností a na kulturu neslyšících
Name (in English)
Possibilities of integration and inclusion of people with hearing impairment regarding their communication competences and different cultural background
Authors
Edition
první. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 103-110, 8 pp. Pedagogické publikace, 2008
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-168-3
Keywords in English
person with hearing impairment; hard of hearing; deafness; communication skills; integration; inclusion
Změněno: 28/3/2012 17:46, Dana Nesnídalová
V originále
Zpracovaný text pojednává o možnostech integrace dětí, žáků a studentů se sluchovým postižením do běžných školských zařízení. Autorka se zamýšlí nad faktory ovlivňujícími úspěšnost integrace, jako je např. míra sluchového postižení. Mezi základní předpoklady úspěšné integrace řadí vysokou úroveň komunikačních kompetencí jedinců se sluchovým postižením. Dále poukazuje na důvody narušené socializace sluchově postižených do většinové společnosti. Jedním z důvodů může být vlastní neochota neslyšících začlenit se, což vyplývá z jejich přesvědčení a příslušnosti ke kulturní a jazykové menšině neslyšících.
In English
This text focusses on possibilities of integration of children, pupils and students with hearing impairment in to common schools. Writter is thinking about factors influencieng achievment of integration and among basic presumptions put high level of communication competences of people with hearing impairment. Sometimes we can see that deaf people do not want to be integreated in to majority society because of their different cultural background.