C 2008

Možnosti integrace a socializace jedinců s postižením sluchu s ohledem na úroveň jejich komunikačních dovedností a na kulturu neslyšících

HORÁKOVÁ, Radka

Basic information

Original name

Možnosti integrace a socializace jedinců s postižením sluchu s ohledem na úroveň jejich komunikačních dovedností a na kulturu neslyšících

Name in Czech

Možnosti integrace a socializace jedinců s postižením sluchu s ohledem na úroveň jejich komunikačních dovedností a na kulturu neslyšících

Name (in English)

Possibilities of integration and inclusion of people with hearing impairment regarding their communication competences and different cultural background

Edition

první. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 103-110, 8 pp. Pedagogické publikace, 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-168-3

Keywords in English

person with hearing impairment; hard of hearing; deafness; communication skills; integration; inclusion
Změněno: 28/3/2012 17:46, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Zpracovaný text pojednává o možnostech integrace dětí, žáků a studentů se sluchovým postižením do běžných školských zařízení. Autorka se zamýšlí nad faktory ovlivňujícími úspěšnost integrace, jako je např. míra sluchového postižení. Mezi základní předpoklady úspěšné integrace řadí vysokou úroveň komunikačních kompetencí jedinců se sluchovým postižením. Dále poukazuje na důvody narušené socializace sluchově postižených do většinové společnosti. Jedním z důvodů může být vlastní neochota neslyšících začlenit se, což vyplývá z jejich přesvědčení a příslušnosti ke kulturní a jazykové menšině neslyšících.

In English

This text focusses on possibilities of integration of children, pupils and students with hearing impairment in to common schools. Writter is thinking about factors influencieng achievment of integration and among basic presumptions put high level of communication competences of people with hearing impairment. Sometimes we can see that deaf people do not want to be integreated in to majority society because of their different cultural background.