Detailed Information on Publication Record
2008
Připravenost pedagogů na integraci žáků s postižením sluchu na 1. stupeň běžných základních škol v Jihomoravském kraji
HORÁKOVÁ, RadkaBasic information
Original name
Připravenost pedagogů na integraci žáků s postižením sluchu na 1. stupeň běžných základních škol v Jihomoravském kraji
Name in Czech
Připravenost pedagogů na integraci žáků s postižením sluchu na 1. stupeň běžných základních škol v Jihomoravském kraji
Name (in English)
Teacher´s preparedeness for integration of pupils with hearing impairment to the primary schools in South Moravia region
Authors
HORÁKOVÁ, Radka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 123-136, 14 pp. Pedagogické publikace, 2008
Publisher
Paido, Brno
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00051110
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-168-3
Keywords in English
person with hearing impairment; integration; inclusion; centers providing special care; common primary school; communication skills; degrees of hearing impairment; teachers preparedness for integration of pupils with hearing impairment
Změněno: 28/3/2012 17:47, Dana Nesnídalová
V originále
Předkládanou kapitolu lze chápat jako závěrečnou zprávu z provedeného dílčího výzkumného šetření, jehož cílem bylo zaměřit se na výskyt narušené komunikační schopnosti a sluchového postižení u žáků běžných základních škol Jihomoravského kraje. Autorka se v úvodní části textu zamýšlí nad faktory ovlivňujícími úspěšnost integrace, jako je např. míra sluchového postižení. Mezi základní předpoklady úspěšné integrace řadí vysokou úroveň komunikačních kompetencí jedinců se sluchovým postižením a jejich schopnost se s tímto smyslovým postižením dostatečně vyrovnat. V článku je uvedena interpretace výsledků dotazníkového šetření, které bylo zpracováno metodou univariační analýzy. Jednotlivé položky byly analyzovány, graficky znázorněny a okomentovány.
In English
Presentated chapter can be understood as a concluding report from the executed partial research, which aim was to focuse on occurence of disturbed communication skill and hearing impairment at the common elementary school pupils in South Moravia region. In the foreword the author is reflecting factors influencing achievment of integration, e.g. measure of hearing impairment. She consideres high level of communication skills of people with hearing impairment as a fundamental assumption for successful integration a well as an ability to come to terms with this handicap. There is introduced interpretation of results from questioner research, which was processed by univariation analysis method. Particular items were analysed, represented in charts and annotated.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|