2008
Posilování komunikačních kompetencí u žáků se souběžným zrakovým a přidruženým postižením.
NOVÁKOVÁ, ZitaZákladní údaje
Originální název
Posilování komunikačních kompetencí u žáků se souběžným zrakovým a přidruženým postižením.
Název anglicky
Enhancing the Communication Competences of Pupils with Visual Impairments and Other Disability
Autoři
NOVÁKOVÁ, Zita (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vydání. Brno, Bartoňová, M.; Vítková, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II.: Education of pupils with special educational needs II. od s. 147-158, 12 s. Pedagogická literatura, 2008
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00027595
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4736-5
Klíčová slova anglicky
student with visual impairment and other disability; communication competences; expressive and receptive communication; symbolic communication; tangible symbol systems; the picture exchange communication system
Štítky
Změněno: 8. 1. 2010 16:50, PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá problematikou posilování komunikativních kompetencí žáků se souběžným zrakovým a přidruženým postižením. Především se jedná o žáky hluchoslepé. Jsou prezentovány systémy alternativní a agumentativní komunikace, dále také komunikační systém VOKS.
Anglicky
The article deals with the issue of enhancement of communication competences in students with visual and other disability. The article analyses the systems of alternative and augmentative communication, specifically by students with deafblindness. Another communication system - PECS - is also mentioned.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|