C 2008

Posilování komunikačních kompetencí u žáků se souběžným zrakovým a přidruženým postižením.

NOVÁKOVÁ, Zita

Základní údaje

Originální název

Posilování komunikačních kompetencí u žáků se souběžným zrakovým a přidruženým postižením.

Název anglicky

Enhancing the Communication Competences of Pupils with Visual Impairments and Other Disability

Autoři

NOVÁKOVÁ, Zita (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vydání. Brno, Bartoňová, M.; Vítková, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II.: Education of pupils with special educational needs II. od s. 147-158, 12 s. Pedagogická literatura, 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00027595

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4736-5

Klíčová slova anglicky

student with visual impairment and other disability; communication competences; expressive and receptive communication; symbolic communication; tangible symbol systems; the picture exchange communication system
Změněno: 8. 1. 2010 16:50, PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá problematikou posilování komunikativních kompetencí žáků se souběžným zrakovým a přidruženým postižením. Především se jedná o žáky hluchoslepé. Jsou prezentovány systémy alternativní a agumentativní komunikace, dále také komunikační systém VOKS.

Anglicky

The article deals with the issue of enhancement of communication competences in students with visual and other disability. The article analyses the systems of alternative and augmentative communication, specifically by students with deafblindness. Another communication system - PECS - is also mentioned.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání