C 2008

Třídní učitel z pohledu svých žáků

STŘELEC, Stanislav a Jana KRÁTKÁ

Základní údaje

Originální název

Třídní učitel z pohledu svých žáků

Název anglicky

Form teacher from his pupils point of view

Autoři

STŘELEC, Stanislav (203 Česká republika, garant) a Jana KRÁTKÁ (203 Česká republika)

Vydání

první. Bratislava, Premeny školy a učitelskej profesie. od s. 43-49, 7 s. 2008

Nakladatel

Občianske združenie V4

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00027614

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-969504-1-6

Klíčová slova anglicky

a class; form teacher; educational activities; pupils' opinions; primary school; secondary school

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2010 11:25, doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.

Anotace

V originále

Studie obsahuje výsledky dotazníkového šetření, ve kterém byly zjišťovány názory žáků na výchovné činnosti třídních učitelů. V této souvislosti jsme se zaměřili především na otázky, jak žáci vnímají význam funkce třídního učitele a které z jeho činností a vlastností nejvíce oceňují. Výzkumná data byla získána od 248 respondentů, žáků ZŠ a SŠ. Výsledky výzkumné sondy mohou být využity v pregraduálních i postgraduálních formách studia učitelství pro základní a střední školy.

Anglicky

The study presents the results of a questionnaire based research in which there was an affort to obtain pupils' opinions concerning form teachers activities that enhance and solidify a number of health leading social relationships in a class. To fulfill this goal we focused on pupils' reception correlating with form teacher pupils and form teacher-parents modes of communication, and furthermore with the options of solving of pupils' problems thorough the whole of period of study and also with other problems of school and out of the school pupils activities. The data were acquired from 248 respondents the primary school pupils and of secondary level of education. The results of research will be also used in everyday run of pre graduate programs aimed at the prospective primary/secondary education teachers.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století