2008
The CPV Video Study of English: analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes
NAJVAROVÁ, Veronika a Petr NAJVARZákladní údaje
Originální název
The CPV Video Study of English: analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes
Název česky
CPV videostudie anglického jazyka: analýza procesů vyučování a učení ve výuce anglického jazyka na 2. stupni základní školy v České republice
Autoři
NAJVAROVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant) a Petr NAJVAR (203 Česká republika)
Vydání
2008. vyd. 2008
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Švédsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00027618
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
videostudie, vyučování, učení, anglický jazyk
Klíčová slova anglicky
video study; teaching; learning; English language
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 13. 9. 2010 11:44, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
V originále
The research sample of the CPV Video Study of English that includes the recordings of 79 English lessons shot at 21 randomly selected schools has been recorded using standardised 2-camera methodology. There are two dimensions of aspects that will be in the focus of analyses. We claim that on the one hand, general aspects of every lesson in all subjects can be observed that concern the organisation of teaching, temporal development and verbal realisation. On the other hand, foreign language instruction is in many ways very different to instruction in other subjects (such as geography or physics) and therefore a variety of subject specific aspects can be observed in every English lesson.
Česky
Pro CPV videostudii anglického jazyka bylo náhodným výběrem natočeno 79 vyučovacích hodin anglického jazyka na 21 vybraných školách. K natáčení bylo standardizovaným postupem použito dvou videokamer. K analýzám bude přistupováno na základě dvou aspektů. Obecně didaktický aspekt umožňuje pozorovat výuku v různých předmětech (např. organizační formy, příležitosti k mluvení). Výuka anglického jazyka byla pozorována na základě oborově specifických aspektů (např. použití mateřského jazyka, příležitosti k rozvíjení jazykových dovedností).
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|