e 2008

The CPV Video Study of English: analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes

NAJVAROVÁ, Veronika a Petr NAJVAR

Základní údaje

Originální název

The CPV Video Study of English: analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes

Název česky

CPV videostudie anglického jazyka: analýza procesů vyučování a učení ve výuce anglického jazyka na 2. stupni základní školy v České republice

Autoři

NAJVAROVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant) a Petr NAJVAR (203 Česká republika)

Vydání

2008. vyd. 2008

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Švédsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00027618

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

videostudie, vyučování, učení, anglický jazyk

Klíčová slova anglicky

video study; teaching; learning; English language

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 13. 9. 2010 11:44, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Anotace

V originále

The research sample of the CPV Video Study of English that includes the recordings of 79 English lessons shot at 21 randomly selected schools has been recorded using standardised 2-camera methodology. There are two dimensions of aspects that will be in the focus of analyses. We claim that on the one hand, general aspects of every lesson in all subjects can be observed that concern the organisation of teaching, temporal development and verbal realisation. On the other hand, foreign language instruction is in many ways very different to instruction in other subjects (such as geography or physics) and therefore a variety of subject specific aspects can be observed in every English lesson.

Česky

Pro CPV videostudii anglického jazyka bylo náhodným výběrem natočeno 79 vyučovacích hodin anglického jazyka na 21 vybraných školách. K natáčení bylo standardizovaným postupem použito dvou videokamer. K analýzám bude přistupováno na základě dvou aspektů. Obecně didaktický aspekt umožňuje pozorovat výuku v různých předmětech (např. organizační formy, příležitosti k mluvení). Výuka anglického jazyka byla pozorována na základě oborově specifických aspektů (např. použití mateřského jazyka, příležitosti k rozvíjení jazykových dovedností).

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání