J 2008

Interkulturelle Kompetenz im DaF-Unterricht: Fremdsprachenunterricht als Anlass zur interkulturellen Erziehung

IVONA, Havelková

Základní údaje

Originální název

Interkulturelle Kompetenz im DaF-Unterricht: Fremdsprachenunterricht als Anlass zur interkulturellen Erziehung

Název česky

Interkulturní kompetence ve výuce němčiny: Výuka cizích jazyků jako příležitost k interkulturní výchově

Název anglicky

Intercultural Competence in Learning of German as Foreign Language: Foreign Language Classes as an Opportunity for Intercultural Education

Autoři

IVONA, Havelková (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache, Brno, Masarykova univerzita, 2008, 1803-4411

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00042317

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

Intercultural Competence in General;German as Foreign Language;Intercultural Education;Intercultural Communication

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 12. 4. 2011 21:00, Mgr. Ivona Floresová

Anotace

V originále

In diesem Artikel wird die Möglichkeit interkulturelle Erziehung in das Fach Deutsch als Fremdspache zu integrieren diskutiert. Als Folge der Bevorzugung anderer Fremdsprachen in der Tschechischen Republik scheint eine neue Zielesetzung des Faches DaF notwendig zu sein. Der DaF-Unterricht könnte für die Vermittlung einer allgemeinen interkulturellen Kompetenz einen sehr geeigneten Raum bieten. Das Hauptziel einer solchen Kompetenz ist eine Sensibilisierung für die Interaktion mit fremden Kulturen. Sie wirkt sich aber auch positiv auf die Persönlichkeitsentwicklung der Schüler aus.

Česky

Tento článek diskutuje možnost integrovat interkulturní výchovu do výuky němčiny jako cizího jazyka. V důsledku upřednostňování jiných cizích jazyků v České republice se jeví jako nevyhnutelné stanovení nového cíle výuky němčiny. Předmět němčina jako cizí jazyk by mohl poskytnout velmi vhodný prostor ke zprostředkování všeobecné interkulturní kompetence. Cílem takovéto kompetence je senzibilizace pro interakci s cizími kulturami. Také ale pozitivně působí na osobnostní vývoj žáků.