2008
Interkulturelle Kompetenz im DaF-Unterricht: Fremdsprachenunterricht als Anlass zur interkulturellen Erziehung
IVONA, HavelkováZákladní údaje
Originální název
Interkulturelle Kompetenz im DaF-Unterricht: Fremdsprachenunterricht als Anlass zur interkulturellen Erziehung
Název česky
Interkulturní kompetence ve výuce němčiny: Výuka cizích jazyků jako příležitost k interkulturní výchově
Název anglicky
Intercultural Competence in Learning of German as Foreign Language: Foreign Language Classes as an Opportunity for Intercultural Education
Autoři
IVONA, Havelková (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache, Brno, Masarykova univerzita, 2008, 1803-4411
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00042317
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
Intercultural Competence in General;German as Foreign Language;Intercultural Education;Intercultural Communication
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 12. 4. 2011 21:00, Mgr. Ivona Floresová
V originále
In diesem Artikel wird die Möglichkeit interkulturelle Erziehung in das Fach Deutsch als Fremdspache zu integrieren diskutiert. Als Folge der Bevorzugung anderer Fremdsprachen in der Tschechischen Republik scheint eine neue Zielesetzung des Faches DaF notwendig zu sein. Der DaF-Unterricht könnte für die Vermittlung einer allgemeinen interkulturellen Kompetenz einen sehr geeigneten Raum bieten. Das Hauptziel einer solchen Kompetenz ist eine Sensibilisierung für die Interaktion mit fremden Kulturen. Sie wirkt sich aber auch positiv auf die Persönlichkeitsentwicklung der Schüler aus.
Česky
Tento článek diskutuje možnost integrovat interkulturní výchovu do výuky němčiny jako cizího jazyka. V důsledku upřednostňování jiných cizích jazyků v České republice se jeví jako nevyhnutelné stanovení nového cíle výuky němčiny. Předmět němčina jako cizí jazyk by mohl poskytnout velmi vhodný prostor ke zprostředkování všeobecné interkulturní kompetence. Cílem takovéto kompetence je senzibilizace pro interakci s cizími kulturami. Také ale pozitivně působí na osobnostní vývoj žáků.
Anglicky
The possibility to integrate the intercultural education into German as Foreign Language Classes is discussed in this article. As a consequence of giving priority to other foreign languages in the Czech republic it seems necessary to set a new goal for German Language Teaching. German as a school subject could provide a very suitable place for getting across a general intercultural competence. This type of competence aims at sensibilisation towards interaction with foreign cultures. It also has a positive effect on personal development of the students.