TOMÁŠKOVÁ, Eva. Barriers of Application Market Orientation Approach at Firms. In 5th International Scientific Conference ECO-TREND 2008. Targu Jiu: Constantin Brancusi University of Targu Jiu, 2008, 7 s. ISBN 978-973-144-205-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Barriers of Application Market Orientation Approach at Firms
Název česky Bariéry aplikace tržní orientace v podnicích
Autoři TOMÁŠKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant).
Vydání Targu Jiu, 5th International Scientific Conference ECO-TREND 2008, 7 s. 2008.
Nakladatel Constantin Brancusi University of Targu Jiu
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Rumunsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14220/08:00025220
Organizační jednotka Právnická fakulta
ISBN 978-973-144-205-1
Klíčová slova anglicky barriers; market orientation; application
Štítky application, barriers, market orientation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D., učo 163293. Změněno: 26. 1. 2009 14:33.
Anotace
The aim of this paper is to find the gaps of application market orientation. The first part of this paper analyses the factors influence market orientation. The factors are from the external and internal environment and also from business branches of companies. The second part of the paper includes importan knowledge from the second research and one pre-research realized in the Czech Republic. These knowledge show new barriers of using market orientation at firms. We plan to verify these barriers in our recent research project. The research project Research on implementation on market orientation in Hi-Tech Firms is supported by Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/07/1493).
Anotace česky
Cílem příspěvku je nalézt mezery v aplikaci tržní orientace. První část příspěvku analyzuje faktory ovlivňující tržní orientaci. Tyto faktory jsou rozděleny na externí, oborové a interní. Druhá část obsahuje hlavní poznatky z realizace předvýzkumu v ČR. Tento příspěvek je zpracováván v rámci výzkumného záměru GAČR(GA 402/07/1493).
Návaznosti
GA402/07/1493, projekt VaVNázev: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 02:09