2008
Barriers of Application Market Orientation Approach at Firms
TOMÁŠKOVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Barriers of Application Market Orientation Approach at Firms
Název česky
Bariéry aplikace tržní orientace v podnicích
Autoři
TOMÁŠKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant)
Vydání
Targu Jiu, 5th International Scientific Conference ECO-TREND 2008, 7 s. 2008
Nakladatel
Constantin Brancusi University of Targu Jiu
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Rumunsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14220/08:00025220
Organizační jednotka
Právnická fakulta
ISBN
978-973-144-205-1
Klíčová slova anglicky
barriers; market orientation; application
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 1. 2009 14:33, doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D.
V originále
The aim of this paper is to find the gaps of application market orientation. The first part of this paper analyses the factors influence market orientation. The factors are from the external and internal environment and also from business branches of companies. The second part of the paper includes importan knowledge from the second research and one pre-research realized in the Czech Republic. These knowledge show new barriers of using market orientation at firms. We plan to verify these barriers in our recent research project. The research project Research on implementation on market orientation in Hi-Tech Firms is supported by Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/07/1493).
Česky
Cílem příspěvku je nalézt mezery v aplikaci tržní orientace. První část příspěvku analyzuje faktory ovlivňující tržní orientaci. Tyto faktory jsou rozděleny na externí, oborové a interní. Druhá část obsahuje hlavní poznatky z realizace předvýzkumu v ČR. Tento příspěvek je zpracováván v rámci výzkumného záměru GAČR(GA 402/07/1493).
Návaznosti
GA402/07/1493, projekt VaV |
|