D 2008

Problematika biologie ve virtuální učebnici pro terénní výuku v Jedovnicích.

RYCHNOVSKÝ, Boris

Základní údaje

Originální název

Problematika biologie ve virtuální učebnici pro terénní výuku v Jedovnicích.

Název anglicky

Biology problems in virtual text-book for Integrated field practice in Jedovnice

Autoři

RYCHNOVSKÝ, Boris (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Olomouc, Možnosti motivace mládeže ke studiu přírodních věd. od s. 60-66, 7 s. 2008

Nakladatel

UP Olomouc

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00027624

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-244-2206-0

Klíčová slova anglicky

motivation; tale for children
Změněno: 6. 1. 2015 15:08, doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc.

Anotace

V originále

I když biologické disciplíny nejsou na základních školách tak neoblíbeny jako jiné přírodovědné předměty, jsou základní znalosti naší populace relativně nízké. Stejně jako ostatní přírodovědné předměty potřebuje výuka biologických disciplín včetně přírodovědy a přírodopisu nové motivační podněty spolu s netradičními způsoby výuky. Jednou z nich je možnost učení a studia žáků ZŠ i studentů pedagogických fakult prostřednictvím dostupných a atraktivních virtuálních učebnic. Předkládáme možnosti využití variabilního multioborového zpracování krajiny a jejích složek jak pro individuální, tak i skupinový vzdělávací proces. K tomu motivačně využíváme i zoologické poznatky podvědomě získané v ranném dětství prostřednictvím pohádkových vyprávění, konkrétně dobrodružství Ferdy Mravence.

Anglicky

Basic biological knowledge all population are relativelly low. In the paper we look for motivation ways by means of tale "Ferda Mravenec".

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání