C 2008

Dospělí a informální učení

RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC

Základní údaje

Originální název

Dospělí a informální učení

Název anglicky

Adults and informal education

Autoři

RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant, domácí) a Ladislav RABUŠIC (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice, od s. 77-95, 19 s. Studie, 2008

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/08:00025450

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-210-4779-2

Klíčová slova anglicky

lifelong learning; informal education; Ad hoc module of EUROSTAT;

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 4. 2011 16:21, prof. PhDr. Ladislav Rabušic, CSc.

Anotace

V originále

Tato kapitola je věnována nejproblematičtější části konceptu celoživotní učení, a to informálnímu vzdělávání. Informální učení je - již z definice - problematické proto, že míru, obsah a kvalitu zde není snadné empiricky ověřit. Proto nejdříve ukazujeme, co neformální učení je a jaký je jeho význam v kontextu učení celoživotního. Poukazujeme také na metodologické problémy spojené s jeho měřením. Prezentujeme také základní výsledky z našeho reprezentativního výzkumu, které říkají, že přibližně 60 % české dospělé populace se ve svém volném čase jistým způsobem záměrně kultivuje některou z aktivit, jejichž prostřednictvím obohacuje své poznatky.

Anglicky

This chapter deals with one the most problematic part of the concept of lifelong learning - informal education. Therefore, at first we define what informal education is and which methodological difficulties we encounter in our effort to measure it. Then, basic results from our survey on informal education are presented - they show that about 60 % of Czech adult population educate themselves intentionally in their leisure time by one of the activities that increase their stock of knowledge and competencies.

Návaznosti

1J017/04-DP2, projekt VaV
Název: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje
Investor: Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Vzdělávání dospělých v různých fázích životních cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje