2008
Dospělí a informální učení
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠICZákladní údaje
Originální název
Dospělí a informální učení
Název anglicky
Adults and informal education
Autoři
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant, domácí) a Ladislav RABUŠIC (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice, od s. 77-95, 19 s. Studie, 2008
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/08:00025450
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-210-4779-2
Klíčová slova anglicky
lifelong learning; informal education; Ad hoc module of EUROSTAT;
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 4. 2011 16:21, prof. PhDr. Ladislav Rabušic, CSc.
V originále
Tato kapitola je věnována nejproblematičtější části konceptu celoživotní učení, a to informálnímu vzdělávání. Informální učení je - již z definice - problematické proto, že míru, obsah a kvalitu zde není snadné empiricky ověřit. Proto nejdříve ukazujeme, co neformální učení je a jaký je jeho význam v kontextu učení celoživotního. Poukazujeme také na metodologické problémy spojené s jeho měřením. Prezentujeme také základní výsledky z našeho reprezentativního výzkumu, které říkají, že přibližně 60 % české dospělé populace se ve svém volném čase jistým způsobem záměrně kultivuje některou z aktivit, jejichž prostřednictvím obohacuje své poznatky.
Anglicky
This chapter deals with one the most problematic part of the concept of lifelong learning - informal education. Therefore, at first we define what informal education is and which methodological difficulties we encounter in our effort to measure it. Then, basic results from our survey on informal education are presented - they show that about 60 % of Czech adult population educate themselves intentionally in their leisure time by one of the activities that increase their stock of knowledge and competencies.
Návaznosti
1J017/04-DP2, projekt VaV |
|