2008
Senioři a jejich vzdělávání
RABUŠIC, LadislavZákladní údaje
Originální název
Senioři a jejich vzdělávání
Název anglicky
The elderly and their education
Autoři
RABUŠIC, Ladislav (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice, od s. 265-287, 23 s. Studie, 2008
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/08:00025452
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-210-4779-2
Klíčová slova anglicky
population ageing; elderly at the labour market; early retirement; adult education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 4. 2011 16:23, prof. PhDr. Ladislav Rabušic, CSc.
V originále
Tato kapitola se zabývá problematikou vzdělávání seniorů ve stárnoucí společnosti. Ukazuje, že v kontextu stárnoucích společností, bude udržení seniorské pracovní síly na trhu práce jedním z výrazných zdrojů, které mohou mírnit ekonomické dopady nárůstu podílu osob v seniorském věku. Udržet seniory na trhu práce ovšem velmi často znamená adekvátně je rekvalifikovat a naučit novým dovednostem - zde je velký prostor pro vzdělávání dospělých. Náš výzkum ovšem ukázal, že podíl osob seniorského věku, kteří by se aktivit vzdělávání dospělých účastnili, není mnoho - ve věkové skupině 60-65 let pouhých 12 % a stejně nízký podíl také účast na kurzech vzdělávání dospělých plánoval pro nejbližší budoucnost.
Anglicky
This chapter deals with the problem of elderly education within ageing societies. It is clear that to maintain the elderly at the labour market will be one of decisive factors that can help offset affects of increasing share of the elderly in modern societies. To keep them at the labour market means, however, that they are qualified enough - as it is not often the case, then re-qualification in the courses of adult education seem as the natural solution of the problem. Czech elderly, as our research showed, are not ready yet for massive participation in the courses of lifelong learning. Mere 12 % of the elderly aged 60-65 participated during a year in of the courses of adult education and the same proportion planned to participate in near future.
Návaznosti
1J017/04-DP2, projekt VaV |
|