2009
Systém vzdělávání ve veřejné správě jako jedna z černých děr její reformy?
REKTOŘÍK, Jaroslav a Marek PAVLÍKZákladní údaje
Originální název
Systém vzdělávání ve veřejné správě jako jedna z černých děr její reformy?
Název česky
Systém vzdělávání ve veřejné správě jako jedna z černých děr její reformy?
Název anglicky
The education system as one of weak points of the public administration reform
Autoři
REKTOŘÍK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí) a Marek PAVLÍK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
první. Brno, Bílá místa teorie a černé díry reforem ve veřejném sektoru, od s. 140-154, 15 s. 2009
Nakladatel
Tribun EU, s.r.o.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14560/09:00034852
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-7399-657-4
Klíčová slova anglicky
education; public administration; fficials; elected members; quality; human potential
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 7. 2017 21:00, Ing. Marek Pavlík, Ph.D.
V originále
Reforma veřejné správy v ČR byla z pohledu občana jednou z nejviditelnějších, co do realizace nejkomplikovanějších a ve vztahu k financování jejích důsledků asi také nejdražších ze všech reforem, které probíhaly od roku 1989 v rámci veřejného sektoru. Proto si zaslouží, aby byla analyzována, hodnocena a možná i permanentně upravována či modernizována s využitím potenciálu k tomu úkolu zaměřených vysokoškolských institucí. Tento příspěvek je zaměřen na jednu z evidentních černých děr reformy veřejné správy, na systém vzdělávání zaměstnanců v institucích na všech úrovních veřejné správy a poslanců (zastupitelů), kteří na výkonu této veřejné služby významně participují. Neboť kvalita lidského potenciálu veřejné správy přímo ovlivňuje kvalitu a efektivnost této veřejné služby a následně spokojenost jejích klientů-občanů.
Anglicky
The reform of public administration has been one of most visible, expensive and most implementation intensive from the citizens point of view since 1989. Thats the reason why the reform should be analyzed, evaluated and probably modified and modernized with contribution of academic background. The paper is focused on one of evident weak points of the reform the education system of employees (and elected members of municipalities or parliament) at all levels of the public institutions. The quality of human recourses in the public administration is crucial for the effectiveness of whole system of public administration and also consequently important for customers (citizens) satisfactions.