D 2009

Systém vzdělávání ve veřejné správě jako jedna z černých děr její reformy?

REKTOŘÍK, Jaroslav a Marek PAVLÍK

Základní údaje

Originální název

Systém vzdělávání ve veřejné správě jako jedna z černých děr její reformy?

Název česky

Systém vzdělávání ve veřejné správě jako jedna z černých děr její reformy?

Název anglicky

The education system as one of weak points of the public administration reform

Autoři

REKTOŘÍK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí) a Marek PAVLÍK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Brno, Bílá místa teorie a černé díry reforem ve veřejném sektoru, od s. 140-154, 15 s. 2009

Nakladatel

Tribun EU, s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14560/09:00034852

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-7399-657-4

Klíčová slova anglicky

education; public administration; fficials; elected members; quality; human potential

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 7. 2017 21:00, Ing. Marek Pavlík, Ph.D.

Anotace

V originále

Reforma veřejné správy v ČR byla z pohledu občana jednou z nejviditelnějších, co do realizace nejkomplikovanějších a ve vztahu k financování jejích důsledků asi také nejdražších ze všech reforem, které probíhaly od roku 1989 v rámci veřejného sektoru. Proto si zaslouží, aby byla analyzována, hodnocena a možná i permanentně upravována či modernizována s využitím potenciálu k tomu úkolu zaměřených vysokoškolských institucí. Tento příspěvek je zaměřen na jednu z evidentních černých děr reformy veřejné správy, na systém vzdělávání zaměstnanců v institucích na všech úrovních veřejné správy a poslanců (zastupitelů), kteří na výkonu této veřejné služby významně participují. Neboť kvalita lidského potenciálu veřejné správy přímo ovlivňuje kvalitu a efektivnost této veřejné služby a následně spokojenost jejích klientů-občanů.

Anglicky

The reform of public administration has been one of most visible, expensive and most implementation intensive from the citizens point of view since 1989. Thats the reason why the reform should be analyzed, evaluated and probably modified and modernized with contribution of academic background. The paper is focused on one of evident weak points of the reform the education system of employees (and elected members of municipalities or parliament) at all levels of the public institutions. The quality of human recourses in the public administration is crucial for the effectiveness of whole system of public administration and also consequently important for customers (citizens) satisfactions.