2009
Kvalita řízení kvality a možné problémy praxe CAF
ŠPAČEK, DavidZákladní údaje
Originální název
Kvalita řízení kvality a možné problémy praxe CAF
Název anglicky
Quality of quality management and potential issues of CAF in practice
Autoři
ŠPAČEK, David (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, Bílá místa teorie a černé díry reforem ve veřejném sektoru, od s. 210-221, 11 s. 2009
Nakladatel
Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/09:00029189
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-7399-657-4
Klíčová slova anglicky
Public administration modernization; quality management; CAF
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 2. 2009 08:53, doc. Ing. David Špaček, Ph.D.
V originále
Aktuální součástí modernizace veřejné správy v České republice je řízení kvality, které má zdokonalit její službu veřejnosti a zabezpečit, aby veřejné služby byly účelnější a byly poskytovány pro uživatele přátelštějším způsobem. Současné přístupy k řízení kvality předpokládají rozvoj kultury, která by umožňovala a podporovala komunikaci a propojení veřejné správy s potenciálně dotčenými subjekty a zahrnovala rovněž pravidelné vyhodnocování jejich spokojenosti. Praxe nástrojů řízení kvality ve veřejné správě vedla k diskuzím o kvalitě vlastního řízení kvality. Článek představuje body této diskuze, které se týkají implementace v české veřejné správě populárního nástroje CAF. Diskutované nedostatky zahrnují i možné problémy jeho praxe v souvislosti s participací potenciálně dotčených subjektů a vyhodnocováním jejich spokojenosti. Příspěvek je dílčím výstupem práce na projektu Grantové agentury ČR Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru (č. 402/07/1486).
Anglicky
Quality management is among the current trends of public administration modernization in the Czech Republic aiming at improving of its service to citizens. It tries to ensure that public services are delivered more friendly and in the fit for purpose manner. Current approaches to quality management presumes development of culture which enables and facilitates communication and networking of public administration and its stakeholders and which also includes continuous evaluation of stakeholders satisfaction. Practices of quality management instruments in public administration have led to diskussions about the quality of quality management itself. The paper introduces points of such discussions which concern implmenetation of CAF that is among the most popular quality management instruements in Czech public administration. Discussed issues contain also possible problems of stakeholders participation and evaluation of stakeholders satisfaction. The research, the partial results of which are presented in this article, was carried out within the framework of the project of the Czech Science Foundation no. 402/07/1486
Návaznosti
GA402/07/1486, projekt VaV |
|