D 2009

Kvalita řízení kvality a možné problémy praxe CAF

ŠPAČEK, David

Základní údaje

Originální název

Kvalita řízení kvality a možné problémy praxe CAF

Název anglicky

Quality of quality management and potential issues of CAF in practice

Autoři

ŠPAČEK, David (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Bílá místa teorie a černé díry reforem ve veřejném sektoru, od s. 210-221, 11 s. 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/09:00029189

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-7399-657-4

Klíčová slova anglicky

Public administration modernization; quality management; CAF

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 2. 2009 08:53, doc. Ing. David Špaček, Ph.D.

Anotace

V originále

Aktuální součástí modernizace veřejné správy v České republice je řízení kvality, které má zdokonalit její službu veřejnosti a zabezpečit, aby veřejné služby byly účelnější a byly poskytovány pro uživatele přátelštějším způsobem. Současné přístupy k řízení kvality předpokládají rozvoj kultury, která by umožňovala a podporovala komunikaci a propojení veřejné správy s potenciálně dotčenými subjekty a zahrnovala rovněž pravidelné vyhodnocování jejich spokojenosti. Praxe nástrojů řízení kvality ve veřejné správě vedla k diskuzím o kvalitě vlastního řízení kvality. Článek představuje body této diskuze, které se týkají implementace v české veřejné správě populárního nástroje CAF. Diskutované nedostatky zahrnují i možné problémy jeho praxe v souvislosti s participací potenciálně dotčených subjektů a vyhodnocováním jejich spokojenosti. Příspěvek je dílčím výstupem práce na projektu Grantové agentury ČR Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru (č. 402/07/1486).

Anglicky

Quality management is among the current trends of public administration modernization in the Czech Republic aiming at improving of its service to citizens. It tries to ensure that public services are delivered more friendly and in the fit for purpose manner. Current approaches to quality management presumes development of culture which enables and facilitates communication and networking of public administration and its stakeholders and which also includes continuous evaluation of stakeholders satisfaction. Practices of quality management instruments in public administration have led to diskussions about the quality of quality management itself. The paper introduces points of such discussions which concern implmenetation of CAF that is among the most popular quality management instruements in Czech public administration. Discussed issues contain also possible problems of stakeholders participation and evaluation of stakeholders satisfaction. The research, the partial results of which are presented in this article, was carried out within the framework of the project of the Czech Science Foundation no. 402/07/1486

Návaznosti

GA402/07/1486, projekt VaV
Název: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Grantová agentura ČR, Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru