2008
K profesní orientaci a technickému vzdělávání v základních školách - dílčí výsledky výzkumného šetření
FRIEDMANN, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
K profesní orientaci a technickému vzdělávání v základních školách - dílčí výsledky výzkumného šetření
Název česky
K profesní orientaci a technickému vzdělávání v základních školách - dílčí výsledky výzkumného šetření
Název anglicky
ON PROFESSIONAL ASPIRATION AND TECHNICAL EDUCATION IN BASIC SCHOOLS. PRELIMINARY RESULTS OF AN INVESTIGATION.
Autoři
FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant)
Vydání
Trendy ve vzdělávání, UP Olomouc, 2008
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00027691
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
Professional aspiration; pupils with special educational needs; technical education; technical fields; crafts; practical education; technology.
Štítky
Změněno: 4. 2. 2009 12:22, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.
V originále
Příspěvek přináší dílčí výsledky výzkumu realizovaného na základních školách, který byl zaměřen na poznání některých aspektů profesní orientace žáků a zejména těch, kteří mají speciální vzdělávací potřeby. Autoři vycházejí z předpokladu, že především praktická činnost technického charakteru je pro určitou skupinu žáků potřebná pro rozvoj jejich zájmů, psychomotorických dovedností, tvořivých schopností a také pro jejich profesní orientaci a budoucí uplatnění v životě. Nabízejí tedy pohledy nejen vedení škol, ale i učitelů praktických činností na zmíněnou oblast.
Anglicky
The paper presents preliminary results of research conducted at basic schools focused on identification of selected aspects of pupils professional aspiration, particularly of pupils with special educational needs. The authors start from the assumption that especially practical education in technology is necessary for a specific group of pupils to develop their interests, psychomotor skills, creative abilities, as well as for their professional aspiration and future career. Not only the views of school managementS on the issue but also of technology teachers are dealt with.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|