K profesní orientaci a technickému vzdělávání v základních školách - dílčí výsledky výzkumného ...
FRIEDMANN, Zdeněk. K profesní orientaci a technickému vzdělávání v základních školách - dílčí výsledky výzkumného šetření (ON PROFESSIONAL ASPIRATION AND TECHNICAL EDUCATION IN BASIC SCHOOLS. PRELIMINARY RESULTS OF AN INVESTIGATION.). In Trendy ve vzdělávání, UP Olomouc. 2008. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | K profesní orientaci a technickému vzdělávání v základních školách - dílčí výsledky výzkumného šetření |
Name in Czech | K profesní orientaci a technickému vzdělávání v základních školách - dílčí výsledky výzkumného šetření |
Name (in English) | ON PROFESSIONAL ASPIRATION AND TECHNICAL EDUCATION IN BASIC SCHOOLS. PRELIMINARY RESULTS OF AN INVESTIGATION. |
Authors | FRIEDMANN, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | Trendy ve vzdělávání, UP Olomouc, 2008. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/08:00027691 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords in English | Professional aspiration; pupils with special educational needs; technical education; technical fields; crafts; practical education; technology. |
Tags | crafts, practical education, Professional aspiration, technical education, technical fields, technology. |
Changed by | Changed by: doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc., učo 733. Changed: 4/2/2009 12:22. |
Abstract |
---|
Příspěvek přináší dílčí výsledky výzkumu realizovaného na základních školách, který byl zaměřen na poznání některých aspektů profesní orientace žáků a zejména těch, kteří mají speciální vzdělávací potřeby. Autoři vycházejí z předpokladu, že především praktická činnost technického charakteru je pro určitou skupinu žáků potřebná pro rozvoj jejich zájmů, psychomotorických dovedností, tvořivých schopností a také pro jejich profesní orientaci a budoucí uplatnění v životě. Nabízejí tedy pohledy nejen vedení škol, ale i učitelů praktických činností na zmíněnou oblast. |
Abstract (in English) |
---|
The paper presents preliminary results of research conducted at basic schools focused on identification of selected aspects of pupils professional aspiration, particularly of pupils with special educational needs. The authors start from the assumption that especially practical education in technology is necessary for a specific group of pupils to develop their interests, psychomotor skills, creative abilities, as well as for their professional aspiration and future career. Not only the views of school managementS on the issue but also of technology teachers are dealt with. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 8/6/2024 16:44