JANÍKOVÁ, Věra. Lernschwache Schüler im Deutschunterricht. Sprachstörungen. (Slow Learners in Classes of German as Foreign Language. Speaking Disabilities.). In Germanistik und die neuen Herausforderungen in Forschung und Lehre. Telč. 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Lernschwache Schüler im Deutschunterricht. Sprachstörungen.
Name in Czech Žáci s vývojovými poruchami učení - narušená komunikační schopnost.
Name (in English) Slow Learners in Classes of German as Foreign Language. Speaking Disabilities.
Authors JANÍKOVÁ, Věra.
Edition Germanistik und die neuen Herausforderungen in Forschung und Lehre. Telč. 2008.
Other information
Original language German
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English speaking disabilities; german as a foreign language; teaching and learning; research
Tags research, speaking disabilities, teaching and learning
Tags International impact
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 5/6/2009 09:17.
Abstract
Im Beitrag werden ausgewählte Aspekte der Arbeit bei Kindern mit Sprachstörungen im Unterrich Deutsch als Fremdsprache vorgestellet und Ergebnisse einer Fallstudie präsentiert.
Abstract (in Czech)
Příspěvek prezentuje vybrané aspekty při práci s žáky s poruchami učení ve výuce němčiny jako cizího jazyka a případovou studii.
Abstract (in English)
The lecture presents selected aspects of the work for children with language disorders in German as a foreign language and results of a case study.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 21/5/2024 10:38