POL, Milan and Lenka HLOUŠKOVÁ. Celoživotní učení a vzdělávání dospělých v politických dokumentech (Lifelong learning and adult education in political documents). In Rabušicová, Milada; Rabušic, Ladislav. RABUŠICOVÁ, Milada and Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 9-24. ISBN 978-80-210-4779-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Celoživotní učení a vzdělávání dospělých v politických dokumentech
Name (in English) Lifelong learning and adult education in political documents
Authors POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice, p. 9-24, 16 pp. 2008.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/08:00058710
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-210-4779-2
Keywords (in Czech) celoživotní učení; vzdělávání dospělých; dokumenty vzdělávací politiky
Keywords in English Lifelong learning; adult education; political documents
Tags adult education, lifelong learning, political documents, rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 17/4/2013 07:26.
Abstract
Kapitola je věnována základním politickým východiskům, která jsou vztažena ke vzdělávání dospělých jako součásti celoživotního učení zhruba v posledních 20 letech. Nejdříve je popsána mezinárodní politika celoživotního učení a to v rámci Evropské unie i některých významných mezinárodních organizací (OECD, Světová banka, UNESCO). Poté je představena národní politika celoživotního učení a vzdělávání dospělých.
Abstract (in English)
The chapter is dedicated to basic political fundaments, which are related to learning of adults as a part of lifelong learning approximately during the last twenty years. It starts with the description of international policy of lifelong learning via the scope of the European Union and some meaningful international organizations (OECD, the World bank, UNESCO) and the national policy of lifelong learning and adult education is presented later.
Links
1J017/04-DP2, research and development projectName: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje
Investor: Ministry of Labour and Social Affairs of the CR, Adult Education in Various Stages of the Life Cycle: Priorities, Opportunities and Possibilities of Development
PrintDisplayed: 22/5/2024 13:34