D 2008

Rozvoj komunikačních kompetencí u jedinců se současným zrakovým a sluchovým postižením

HRICOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Rozvoj komunikačních kompetencí u jedinců se současným zrakovým a sluchovým postižením

Název anglicky

Development of Communication Competences in Persons with Deafblindness

Autoři

HRICOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, s. 54-54, 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00027794

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-167-6

Klíčová slova česky

hluchoslepota; rodinná anamnéza; osobní anamnéza; verbální a neverbální komunikace; komunikační formy osob s hluchoslepotou; taktilní znakový jazkyk

Klíčová slova anglicky

deafblindness; family anamnesis; personal anamnesis; verbal and non-verbal communication; communication forms of persons with deafblindness; touch sign language

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 2. 2010 14:26, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.

Anotace

V originále

Tento článek je koncipován jako zpráva o vlastní činnosti z praxe provázané s teorií problematiky hluchoslepoty, podaná v závislosti na teoretickém základu. Jedná se o aktivity vykonávané v rámci péče o hluchoslepého chlapce předškolního věku. které mají za úkol rozvíjet jeho komunikační schopnosti a dovednosti - jeho komunikační kompetence. Výsledky šetření byly získány v rámci výzkumu.

Anglicky

This text is outlined as a report about autors practice in the field of deafblindness. Furthermore, it contains the theoretical base of deafblindness. The paper describes activities organized in the frame of care for a pre-school deafblind boy. The activities focus on development of his communicative ability and skills - his communicative competences. The results have been obtained during a research.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání