BROŽOVÁ, Dana. Komunikativní kompetence a jejich rozvoj u žáků se specifickými poruchami učení na základních školách v jihomoravském regionu (Communication skill of pupils with specific learning difficulties at primary schools in South Moravian Region and possibility of its advancement). In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. 1. vydání. Brno: Paido, 2008, p. 153-166. Pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-168-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komunikativní kompetence a jejich rozvoj u žáků se specifickými poruchami učení na základních školách v jihomoravském regionu
Name in Czech Komunikativní kompetence a jejich rozvoj u žáků se specifickými poruchami učení na základních školách v jihomoravském regionu
Name (in English) Communication skill of pupils with specific learning difficulties at primary schools in South Moravian Region and possibility of its advancement
Authors BROŽOVÁ, Dana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vydání. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 153-166, 14 pp. Pedagogická literatura, 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027799
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-168-3
Keywords in English specific learning difficulties; Framework Educational Programme for Primary Education; key competencies; communication; communication competencies
Tags communication, communication competencies, key competencies, specific learning difficulties
Changed by Changed by: PhDr. Dana Brožová, Ph.D., učo 14032. Changed: 19/6/2009 07:23.
Abstract
Příspěvek se týká problematiky komunikace žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Autorka v rámci výzkumného šetření analyzovala potíže žáků se specifickou poruchou učení na 1. i 2. stupni ZŠ v Jihomoravském kraji především v oblasti komunikace a komunikativních kompetencí, a to v souvislosti s požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Abstract (in English)
This text deals with communication of pupils with specific learning difficulties at primary school. The author presents research focused on difficulties of pupils with specific learning difficulties at primary school in South Moravian region, specially in the area of communication and communicative competencies, all this in the context of the Framework Educational Programme for Primary Education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 7/5/2024 01:05