2008
Auditivně-verbální terapie u sluchově postižených dětí
DOLEŽALOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Auditivně-verbální terapie u sluchově postižených dětí
Název česky
Auditivně-verbální terapie u sluchově postižených dětí
Název anglicky
Auditive-Verbal Therapy in Children with Hearing Impairment
Autoři
DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Pupils with Special educational Needs, od s. 44-44, 12 s. 2008
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00027800
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-167-6
Klíčová slova anglicky
child with hearing impairment - auditive-verbal therapy - early intervention - hearing aid - cochlear implant - parents of children with hearing impairment - team work
Změněno: 14. 2. 2009 12:13, PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
V originále
Předkládaný příspěvek se zabývá auditivně-verbální terapií neboli jednou z rehabilitačních metod, která byla speciálně vytvořena pro děti se sluchovými vadami, které jsou uživatelé výkonných sluchadel nebo kochleárního implantátu. Cílem je naučit tyto děti aktivnímu užívání svého sluchu, a tak pomoci v rozvoji řeči. Děti se učí rozvíjet slyšení aktivní formou tak, že se poslouchání stává automatickým a děti vyhledávají zvuky okolí. Aktivní poslouchání a slyšení se tak stává nedílnou součástí jejich komunikace.
Anglicky
The article focuses on auditive-verbal therapy - one of the methods designed specially for children with hearing impairment using hearing aids or cochlear implants. The aim of the tharapy is to tech children to use their audition and thus support development of speech. Children ar taught to actively and naturally use their audition and detect sounds in their environment. Active hearing and listening becomes a natural part of their communication.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|