C 2008

Současná školská reforma a pregraduální příprava budoucích učitelů

ŠŤÁVA, Jan

Základní údaje

Originální název

Současná školská reforma a pregraduální příprava budoucích učitelů

Název anglicky

Present - day school reform and pregadual preparation intending teachers

Autoři

ŠŤÁVA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Bratislava, Premeny školy a učitelskej profesie. od s. 178-186, 9 s. 2008

Nakladatel

Občianske združenie V4

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00051123

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-969504-1-6

Klíčová slova česky

Vzdělávací politika; Vzdělávací politika; školní zákon; zásady vzdělání; obecné díl vzdělání; hlavní vzdělávací program; školní vzdělávací program; inovace ve vzdělání

Klíčová slova anglicky

Educational policy; school law; fundamentals education; general purpose education; general training programme; school training programme; innovation in education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2012 15:03, PaedDr. Jan Šťáva, CSc.

Anotace

V originále

Kapitola je výsledkem řešení výzkumného záměru PdF MU. Nový školský zákon přináší možnosti prohlubování demokratizace vzdělávání v našem státě, posiluje jeho evropský rozměr především širším zapojením veřejnosti do procesů projednávání vzdělávacích dokumentů a záměrů vlády v oblasti vzdělávání, rozšířením práv, ale i povinností účastníků vzdělávání i vně škol a školských zařízení, převodem kompetencí na nižší úrovně řízení vzdělávání a rozšířením autonomie škol a školských zařízení. Zákon vytváří základnu pro celoživotní učení, zajišťuje spravedlivý přístup ke vzdělávacím příležitostem, dává možnost svobodné volby vzdělávací cesty i vzdělávacího zařízení. Podporuje též diferenciaci a individualizaci ve vzdělávání, změnu obsahu vzdělávání, metod i forem výuky, zabezpečuje specifické nároky jedinců na vzdělávání. Zavádí též nové prvky na podporu celoživotního vzdělávání.

Anglicky

Chapter come next solving experimental intention PdF MU. New school law bears possibilities deepening democratization education ; in our state, nurses his European proportion above all wider wiring public to the suits hearing educational documents and intentions governments in educational field, enlargement, but also duty participants education and outside schools ; school arrangement, by transferring jurisdiction on lower ; level of management education and enlargement self - government schools; and school arrangement. Law forms base for lifelong; teaching, interlocks fair access to educational ; occasions, gives possibility free elections educational roads; and educational institution; Fuels the also product differentiation and individuation in education; change content education, methods and forms education, ; interlocks specific exigencies individuals on education; Boots also new elements in support of lifelong education;

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání