2008
Výchova k obřanství a dějepis
ŠTĚRBA, RadimZákladní údaje
Originální název
Výchova k obřanství a dějepis
Název česky
Výchova k obřanství a dějepis
Název anglicky
Education to Citizenship and History
Autoři
ŠTĚRBA, Radim (203 Česká republika, garant)
Vydání
Praha, Staněk, A. a kol. Výchova k občanství pro 21. století, 9 s. 2008
Nakladatel
SPHV
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00035067
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-904187-0-7
Klíčová slova anglicky
Civics; History; formative function; cross-sectional themes; holocaust
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 2. 2009 15:54, PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS.
V originále
Příspěvek se soustřeďuje na problematiku aplikace vybraných dějepisných obsahů ve výchově k občanství s důrazem na jejich formativní aspekt. Nejprve se zabývá vymezením vzdělávacích oborů Výchova k občanství a Dějepis, jak jsou uvedeny v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV), posléze se věnuje důležitosti formativní funkce těchto předmětů, která je dle autora významnou složkou pro jejich vzájemnou kooperaci.
Anglicky
The paper deals with the problems of chosen historical contents` application in Civics with the emphasis on their formative aspect. Firstly, it deals with definition of the subjects - Civics and History as their are mentioned in the Framework Education Programme for Basic Education, then it deals with the importance of these subjects` formative function, that represents, according to the author, the significant component for their reciprocal cooperation.