D 2008

Výchova k obřanství a dějepis

ŠTĚRBA, Radim

Základní údaje

Originální název

Výchova k obřanství a dějepis

Název česky

Výchova k obřanství a dějepis

Název anglicky

Education to Citizenship and History

Autoři

ŠTĚRBA, Radim (203 Česká republika, garant)

Vydání

Praha, Staněk, A. a kol. Výchova k občanství pro 21. století, 9 s. 2008

Nakladatel

SPHV

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00035067

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-904187-0-7

Klíčová slova anglicky

Civics; History; formative function; cross-sectional themes; holocaust

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 2. 2009 15:54, PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS.

Anotace

V originále

Příspěvek se soustřeďuje na problematiku aplikace vybraných dějepisných obsahů ve výchově k občanství s důrazem na jejich formativní aspekt. Nejprve se zabývá vymezením vzdělávacích oborů Výchova k občanství a Dějepis, jak jsou uvedeny v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV), posléze se věnuje důležitosti formativní funkce těchto předmětů, která je dle autora významnou složkou pro jejich vzájemnou kooperaci.

Anglicky

The paper deals with the problems of chosen historical contents` application in Civics with the emphasis on their formative aspect. Firstly, it deals with definition of the subjects - Civics and History as their are mentioned in the Framework Education Programme for Basic Education, then it deals with the importance of these subjects` formative function, that represents, according to the author, the significant component for their reciprocal cooperation.