J 2008

Virtuální muzeum a nové možnosti vzdělávání

JŮVA, Vladimír

Základní údaje

Originální název

Virtuální muzeum a nové možnosti vzdělávání

Název česky

Virtuální muzeum a nové možnosti vzdělávání

Název anglicky

Cybermuseums and new possibilities of education

Autoři

JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant)

Vydání

Pedagogická orientace, Brno, ČPdS, 2008, 1211-4669

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/08:00035076

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

Klíčová slova anglicky

museum; cybermuseum; museum education; museum communication; museum pedagogy

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2010 15:35, Mgr. Eva Špillingová

Anotace

V originále

Muzeum od svého vzniku představuje instituci, která vhodně propojuje rozvoj výzkumu, vědy, lidského učení a vzdělávání. Rozvoji moderního muzea napomáhají informační a komunikační technologie. S jejich využitím vznikají virtuální muzea, která již nejsou svázána pouze s reálným prostorem, tvoří součást kyberprostoru a nejširší populaci nabízejí nové možnosti muzejní komunikace, učení a vzdělávání. Vstupní předpoklad zapojování muzeí i dalších kulturních institucí pečujících o kulturní dědictví do virtuálního prostoru představuje proces digitalizace kulturního objektu. Pochopení tohoto procesu je významné pro formální, neformální i informální vzdělávání. Podstatu virtuálních muzeí představuje vědecky i esteticky kvalitně zpracovaná virtuální realita. Její návštěvníci komunikují s elektronicky generovaným a uměle vytvořeným prostředím a tím získávají nové zkušenosti, které podporují jejich procesy učení.

Anglicky

Since its creation museum represents an institution that closely links the development of research, science, human learning and education. Information and communications technology facilitates the development of the modern museum. By means of this technology cybermuseums are formed independent of the existing space they are the component of cyberspace and offer new possibilities of museum communication and education for general public. A necessary condition for the integration of museums and other institutions preserving cultural heritage is the digitalization process of cultural objects. Understanding of this process is very important for formal, nonformal and informal education. The virtual museums are based on scientifically and aesthetically computer generated virtual reality. The visitors communicate with the computer generated virtual reality and thus gain new experience that enhances the learning processes.