C 2008

Sociální determinanty inkluzivního vzdělávání

PANČOCHA, Karel

Základní údaje

Originální název

Sociální determinanty inkluzivního vzdělávání

Název anglicky

Social Determinants of Inclusive Education

Autoři

PANČOCHA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. od s. 31-38, 8 s. Edice pedagogické literatury, 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00027829

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4736-5

Klíčová slova anglicky

Integration/Inclusion; Inclusive Education; Social; Determinants; Social Inclusion; Social Exclusion; Student with Special Education Needs

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 9. 2012 08:24, prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.

Anotace

V originále

Článek se zabývá terminologickým vymezením jedné z oblastí výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, a to Sociálních determinant inkluzivního vzdělávání. Výzkumné šetření má kvalitativní charakter, hlavní technikou byla analýza dokumentů. Vymezuje pojmy sociální, determinanty a zvláště se soustředí na koncept inkluzivního vzdělávání jako součásti širšího konceptu sociální inkluze. Následně pak představuje oblasti, na které je nutné zaměřit výzkumné šetření sociálních determinant inkluzivního vzdělávání.

Anglicky

The article introduces the terminology of one of the parts of the research project Special Needs of Pupils in Context of Framework Educational Program for Primary Education, namely the Social Determinants of Inclusive Education. The research has a qualitative characteristics, method of document analysis has been used. It defines the terms Social, Determinants and focuses more in depth on Inclusive Education as a part of the concept of Social Inclusion. It continues by introducing the areas of research effort in the field of Social Determinants of Inclusive Education.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání