2008
Sociální determinanty inkluzivního vzdělávání
PANČOCHA, KarelZákladní údaje
Originální název
Sociální determinanty inkluzivního vzdělávání
Název anglicky
Social Determinants of Inclusive Education
Autoři
PANČOCHA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. od s. 31-38, 8 s. Edice pedagogické literatury, 2008
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00027829
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4736-5
Klíčová slova anglicky
Integration/Inclusion; Inclusive Education; Social; Determinants; Social Inclusion; Social Exclusion; Student with Special Education Needs
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 9. 2012 08:24, prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
V originále
Článek se zabývá terminologickým vymezením jedné z oblastí výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, a to Sociálních determinant inkluzivního vzdělávání. Výzkumné šetření má kvalitativní charakter, hlavní technikou byla analýza dokumentů. Vymezuje pojmy sociální, determinanty a zvláště se soustředí na koncept inkluzivního vzdělávání jako součásti širšího konceptu sociální inkluze. Následně pak představuje oblasti, na které je nutné zaměřit výzkumné šetření sociálních determinant inkluzivního vzdělávání.
Anglicky
The article introduces the terminology of one of the parts of the research project Special Needs of Pupils in Context of Framework Educational Program for Primary Education, namely the Social Determinants of Inclusive Education. The research has a qualitative characteristics, method of document analysis has been used. It defines the terms Social, Determinants and focuses more in depth on Inclusive Education as a part of the concept of Social Inclusion. It continues by introducing the areas of research effort in the field of Social Determinants of Inclusive Education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|