2009
Řízení školy na vesnici: Případová studie
SEDLÁČEK, MartinZákladní údaje
Originální název
Řízení školy na vesnici: Případová studie
Název česky
Řízení školy na vesnici: Případová studie
Název anglicky
Village school management and leadership: A Case study
Autoři
SEDLÁČEK, Martin (203 Česká republika, garant)
Vydání
Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia Paedagogica, U13, Brno, Brno, Masarykova univerzita, 2009, 1211-6971
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/09:00035140
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
school management and leadeship; headmasters role; qualitative research; case study
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 6. 2009 09:59, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
V textu jsou prezentovány některé z hlavních výsledků výzkumné studie zaměřené na specifika řízení vesnické školy. Hlavním cílem výzkumu bylo poznání role ředitele školy v procesech řízení a identifikování klíčových faktorů, které tuto roli ovlivňují. Prostředkem poznání se stal kvalitativní design případové studie. Výsledkem analýzy získaných dat je představení ředitelky a jejího přístupu k řízení v jedné konkrétní škole. Ukázány a vysvětleny jsou nejprve hlavní determinanty tohoto přístupu. Následně popisuji klíčové řídící strategie a opomenuty nejsou ani širší dopady zvoleného stylu.
Anglicky
Abstract The paper presents selected main results of a research project focused on the specificities of village school management. The main objective of the research was to explore the role of school headmasters in school management processes and to identify the key factors affecting this role, using a qualitative case study. The analysis of the collected data resulted in drawing a profile of a particular headmaster and her approach to school management in a specific village school. The key determining factors of this approach are presented and explained first and then key management strategies are described. The wider implications of the management style are discussed, too.