2008
Využití psychomotorických činností v rámci komplexní péče u dětí se zrakovým postižením
BLAHUTKOVÁ, Marie, Lucie BRŮŽKOVÁ a Viktor PACHOLÍKZákladní údaje
Originální název
Využití psychomotorických činností v rámci komplexní péče u dětí se zrakovým postižením
Název anglicky
Use of psychomotor activities within the complex care of children with visual disorders
Autoři
BLAHUTKOVÁ, Marie (203 Česká republika), Lucie BRŮŽKOVÁ (203 Česká republika) a Viktor PACHOLÍK (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - s narušenou komunikační schopností, 10 s. 2008
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/08:00035143
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-7315-167-6
Klíčová slova anglicky
communication; visual handicaps; psychomotorics
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2010 16:20, Mgr. Eva Špillingová
V originále
Cílem příspěvku je formulovat některá doporučení pro realizaci psychomotorických aktivit u zrakově postižených dětí a mládeže. Tato doporučení čerpají mimo jiné ze zkušeností získaných při práci s dětmi s různým typem a stupněm zrakové vady v rámci družebního setkání mládeže Slovenska a Polska, které se uskutečnilo v roce 2006 v Tatrách a relaxačněrehabilitačního pobytu dětí ze Základní školy internátnej pre nevidiacich a slabozrakých v Levoči. Na těchto setkání jsme použili netradiční psychomotorické hry pro rozvoj komunikačních schopností, rozvoj prostorové orientace, rozvoj pozornosti a dalších důležitých oblastí.
Anglicky
The goal of the paper is to define several recommendations for realization of psychomotor activities in children and youth with visual disorders. These recommendations draw upon experiences gained during the work with children suffering from various types and levels of visual disorders, within a twin meeting of Slovak and Polish youth which took place in 2006 in High Tatras as well as within a relaxation-rehabilitation stay of children from The Primary Residential School for Blind and Visually Impaired in Levoča. At these meetings we used non-traditional psychomotor games and activities in order to develop the communication abilities, spatial orientation, attention and other important functions.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|