D 2008

Multimediální sbírka příkladů z Integrálního počtu funkcí více proměnných

PLCH, Roman a Petra ŠARMANOVÁ

Základní údaje

Originální název

Multimediální sbírka příkladů z Integrálního počtu funkcí více proměnných

Název anglicky

Multimedia collection of examples of Multiple Integrals

Autoři

PLCH, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) a Petra ŠARMANOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vydání. Plzeň, Sborník konference Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol, od s. 243-246, 4 s. 2008

Nakladatel

ZČU Plzeň

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10101 Pure mathematics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14310/08:00035163

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

ISBN

978-80-86843-22-3

Klíčová slova anglicky

U3D; PDF; TeX; maple; AcroTeX; interactive graphics; interactive tests; multiple integrals

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 4. 2011 14:08, RNDr. Roman Plch, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek na příkladu multimediální sbírky příkladu z Integrálního počtu funkcí více proměnných prezentuje možnosti vkládání interaktivních testů a 3D objektů do PDF dokumentu. Díky pdfTeXu a balíčkům movie15 a AcroTeX můžeme nyní vytvářet testy a vkládat interaktivní matematickou grafiku do textů vysoké typografické kvality. Ve výsledném PDF dokumentu je tak zachována možnost interakce uživatele s textem bez nutnosti lokální instalace dalších programů či spolupráce s LMS systémem.

Anglicky

The paper presents at the example of a multimedia collection of examples of integral functions of several variables the possibility of inserting tests and interactive 3D objects into PDF document. With pdfTeX and packages movie15 and AcroTeX we are now able to create interactive tests and insert graphics in the mathematical texts of high typographical quality. In the resulting PDF document there is a possibility of user interaction with the text without the need for local installation of other programs or cooperation with the LMS system.