SVOBODOVÁ, Kateřina. Čtení s porozuměním ve škole. In TUŠKOVÁ, Jana Marie. II. Studentská vědecká konference. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, katedra českého jazyka, 2009, 3 s. ISBN 978-80-210-4818-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Čtení s porozuměním ve škole
Název česky Čtení s porozuměním ve škole
Název anglicky Comprehensive Reading in School
Autoři SVOBODOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, II. Studentská vědecká konference, 3 s. 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, katedra českého jazyka
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00035195
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4818-8
Klíčová slova anglicky comprehensive reading - text understanding - PISA-research - functional literacy - accidental hanging with language
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Ivana Kolářová, CSc., učo 44114. Změněno: 29. 1. 2010 16:04.
Anotace
Příspěvek se zabývá otázkou čtení s porozuměním, aktuálností tohoto tématu jak u vědecké veřejnosti, tak i ve školách. Přináší vymezení často užívaných pojmů čtenářské strategie a dovednosti. Shrnuje vědecké poznání tohoto tématu v zahraniční literatuře a přináší jednu z možných klasifikací čtenářských strategií. Podrobněji se zabývá strategií kladení otázek, zejména v souvislosti s českou školní praxí.
Anotace anglicky
The contribution is focused on the comprehensive reading, on topicality of the thema in the research and in schools. It explains some terms - reading strategy, ability of (comprehensive) reading. The contribution resumes results of research of the thema in foreign literature and there is presented one of the classification of reading strategy. The author of that contribution deals of the strategy of catechization especially in the Czech school practise. that research problem motivation, on results of the international PISA-research and it deals with the terminology of that thematic, too.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 05:08