D 2009

Čtení s porozuměním ve škole

SVOBODOVÁ, Kateřina

Základní údaje

Originální název

Čtení s porozuměním ve škole

Název česky

Čtení s porozuměním ve škole

Název anglicky

Comprehensive Reading in School

Autoři

SVOBODOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, II. Studentská vědecká konference, 3 s. 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, katedra českého jazyka

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00035195

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4818-8

Klíčová slova anglicky

comprehensive reading - text understanding - PISA-research - functional literacy - accidental hanging with language

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 1. 2010 16:04, PhDr. Ivana Kolářová, CSc.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá otázkou čtení s porozuměním, aktuálností tohoto tématu jak u vědecké veřejnosti, tak i ve školách. Přináší vymezení často užívaných pojmů čtenářské strategie a dovednosti. Shrnuje vědecké poznání tohoto tématu v zahraniční literatuře a přináší jednu z možných klasifikací čtenářských strategií. Podrobněji se zabývá strategií kladení otázek, zejména v souvislosti s českou školní praxí.

Anglicky

The contribution is focused on the comprehensive reading, on topicality of the thema in the research and in schools. It explains some terms - reading strategy, ability of (comprehensive) reading. The contribution resumes results of research of the thema in foreign literature and there is presented one of the classification of reading strategy. The author of that contribution deals of the strategy of catechization especially in the Czech school practise. that research problem motivation, on results of the international PISA-research and it deals with the terminology of that thematic, too.