2009
Čtení s porozuměním ve škole
SVOBODOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Čtení s porozuměním ve škole
Název česky
Čtení s porozuměním ve škole
Název anglicky
Comprehensive Reading in School
Autoři
SVOBODOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, II. Studentská vědecká konference, 3 s. 2009
Nakladatel
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, katedra českého jazyka
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00035195
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4818-8
Klíčová slova anglicky
comprehensive reading - text understanding - PISA-research - functional literacy - accidental hanging with language
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 1. 2010 16:04, PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
V originále
Příspěvek se zabývá otázkou čtení s porozuměním, aktuálností tohoto tématu jak u vědecké veřejnosti, tak i ve školách. Přináší vymezení často užívaných pojmů čtenářské strategie a dovednosti. Shrnuje vědecké poznání tohoto tématu v zahraniční literatuře a přináší jednu z možných klasifikací čtenářských strategií. Podrobněji se zabývá strategií kladení otázek, zejména v souvislosti s českou školní praxí.
Anglicky
The contribution is focused on the comprehensive reading, on topicality of the thema in the research and in schools. It explains some terms - reading strategy, ability of (comprehensive) reading. The contribution resumes results of research of the thema in foreign literature and there is presented one of the classification of reading strategy. The author of that contribution deals of the strategy of catechization especially in the Czech school practise. that research problem motivation, on results of the international PISA-research and it deals with the terminology of that thematic, too.