D 2009

Minimální preventivní program jako účinný prostředek v boji se závislostmi na základních a středních školách v ČR

KACHLÍK, Petr a Marie HAVELKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Minimální preventivní program jako účinný prostředek v boji se závislostmi na základních a středních školách v ČR

Název česky

Minimální preventivní program jako účinný prostředek v boji se závislostmi na základních a středních školách v ČR

Název anglicky

Minimal Preventive Programme as an Effective Tool in Fighting against Addiction at Primary and Secondary Schools in the Czech Republic

Autoři

KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant) a Marie HAVELKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, Firma a konkurenční prostředí 2009. Sborník z mezinárodní vědecké konference. 5. část. od s. 182-190, 254 s. 2009

Nakladatel

MSD, s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00035212

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-088-3

Klíčová slova česky

Dotazník; metodik; Minimální preventivní program; postoj; prevence; škola; závislost; zkušenost; žák

Klíčová slova anglicky

Questionnaire; prevention specialist; Minimal preventive program; attitude; prevention; school; addiction; experience; pupil

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2009 16:13, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.

Anotace

V originále

Závislosti na substancích a návykové chování představují významné rizikové součásti životního stylu dětí a dospívajících. Na preventivní působení je třeba se zaměřit jak v rodině, tak později ve školním prostředí. Minimální preventivní program představuje účinný nástroj, na jehož podkladě každá základní a střední škola a školské zařízení mohou sestavit, realizovat a vyhodnocovat vlastní opatření na ochranu populačního segmentu dětské a adolescentní populace před vznikem a rozvojem patologických závislostí. Na 26 školách moravského regionu byla uskutečněna pilotní studie, která mapovala postoje a zkušenosti metodiků prevence sociálně patologických jevů a úspěšnost implementace preventivních aktivit do výuky.

Anglicky

Substances addictions and addictive behaviors belong among the important risk factors of children and adolescents lifestyles. The preventive activities should be directed at families and later at schools. Primary and secondary schools, as well as various school institutions, can apply the minimum preventive programme as a tool for establishing, implementing and evaluating their own interventions to protect the population segment of child and adolescent population from the emergence and development of pathological addictions. Twenty six schools from Moravian region were included in a pilot study which mapped attitudes and experience of the prevention specialists and the success of the implementation of preventive activities in teaching.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století