2009
Minimální preventivní program jako účinný prostředek v boji se závislostmi na základních a středních školách v ČR
KACHLÍK, Petr a Marie HAVELKOVÁZákladní údaje
Originální název
Minimální preventivní program jako účinný prostředek v boji se závislostmi na základních a středních školách v ČR
Název česky
Minimální preventivní program jako účinný prostředek v boji se závislostmi na základních a středních školách v ČR
Název anglicky
Minimal Preventive Programme as an Effective Tool in Fighting against Addiction at Primary and Secondary Schools in the Czech Republic
Autoři
KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant) a Marie HAVELKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, Firma a konkurenční prostředí 2009. Sborník z mezinárodní vědecké konference. 5. část. od s. 182-190, 254 s. 2009
Nakladatel
MSD, s.r.o.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00035212
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7392-088-3
Klíčová slova česky
Dotazník; metodik; Minimální preventivní program; postoj; prevence; škola; závislost; zkušenost; žák
Klíčová slova anglicky
Questionnaire; prevention specialist; Minimal preventive program; attitude; prevention; school; addiction; experience; pupil
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2009 16:13, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
V originále
Závislosti na substancích a návykové chování představují významné rizikové součásti životního stylu dětí a dospívajících. Na preventivní působení je třeba se zaměřit jak v rodině, tak později ve školním prostředí. Minimální preventivní program představuje účinný nástroj, na jehož podkladě každá základní a střední škola a školské zařízení mohou sestavit, realizovat a vyhodnocovat vlastní opatření na ochranu populačního segmentu dětské a adolescentní populace před vznikem a rozvojem patologických závislostí. Na 26 školách moravského regionu byla uskutečněna pilotní studie, která mapovala postoje a zkušenosti metodiků prevence sociálně patologických jevů a úspěšnost implementace preventivních aktivit do výuky.
Anglicky
Substances addictions and addictive behaviors belong among the important risk factors of children and adolescents lifestyles. The preventive activities should be directed at families and later at schools. Primary and secondary schools, as well as various school institutions, can apply the minimum preventive programme as a tool for establishing, implementing and evaluating their own interventions to protect the population segment of child and adolescent population from the emergence and development of pathological addictions. Twenty six schools from Moravian region were included in a pilot study which mapped attitudes and experience of the prevention specialists and the success of the implementation of preventive activities in teaching.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|