VOJTKOVÁ, Naděžda. Using Dialogue Journals in an Interdisciplinary University Course. In Bridging the Gap between Theory and Practice. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Using Dialogue Journals in an Interdisciplinary University Course
Název česky Využití dialogických deníků v integrovaném kurzu
Název anglicky Using Dialogue Journals in an Interdisciplinary University Course
Autoři VOJTKOVÁ, Naděžda.
Vydání Bridging the Gap between Theory and Practice, 2009.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky integrovaný kurz;týmová výuka;dialogický deník;zpětná vazba;reflexe;model
Klíčová slova anglicky integrated course;team teaching;dialogue journal;feedback;reflection;modelling
Štítky dialogue journal, feedback, integrated course, Modelling, reflection, team teaching
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Naděžda Vojtková, učo 32214. Změněno: 16. 3. 2009 19:12.
Anotace
The teachers integrated two courses, English practical language and Methodology. They team-teach and the subjects are blended. Various strategies are used including learning centers, student micro teaching and dialogue journals. Using dialogue journals in this course proved useful for obtaining feedback from students, giving students and teachers an opportunity to reflect on activities, providing an opportunity to further develop ideas discussed in class, and modelling journals as an effective teaching tool.
Anotace česky
Vyučující integrovali dva kurzy, angličtinu praktický jazyk a metodiku výuky angličtiny. Vyučující vyučují společně a jednotlivé předměty se prolínají. Ve výuce se využívají různé metody výuky zahrnující výuková centra, mikrovýstupy a dialogické deníky. Využití dialogických deníků pomáhá se získáním zpětné vazby od studentů, umožňuje studentům i pedagogům reflektovat jednotlivé aktivity a dále rozvíjet problémy diskutované v hodinách. Slouží také jako model pro budoucí výuku na školách.
Anotace anglicky
The teachers integrated two courses, English practical language and Methodology. They team-teach and the subjects are blended. Various strategies are used including learning centers, student micro teaching and dialogue journals. Using dialogue journals in this course proved useful for obtaining feedback from students, giving students and teachers an opportunity to reflect on activities, providing an opportunity to further develop ideas discussed in class, and modelling journals as an effective teaching tool.
VytisknoutZobrazeno: 21. 5. 2024 16:33