2009
Using Dialogue Journals in an Interdisciplinary University Course
VOJTKOVÁ, NaděždaZákladní údaje
Originální název
Using Dialogue Journals in an Interdisciplinary University Course
Název česky
Využití dialogických deníků v integrovaném kurzu
Název anglicky
Using Dialogue Journals in an Interdisciplinary University Course
Autoři
VOJTKOVÁ, Naděžda
Vydání
Bridging the Gap between Theory and Practice, 2009
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
integrovaný kurz;týmová výuka;dialogický deník;zpětná vazba;reflexe;model
Klíčová slova anglicky
integrated course;team teaching;dialogue journal;feedback;reflection;modelling
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 16. 3. 2009 19:12, Mgr. Naděžda Vojtková
V originále
The teachers integrated two courses, English practical language and Methodology. They team-teach and the subjects are blended. Various strategies are used including learning centers, student micro teaching and dialogue journals. Using dialogue journals in this course proved useful for obtaining feedback from students, giving students and teachers an opportunity to reflect on activities, providing an opportunity to further develop ideas discussed in class, and modelling journals as an effective teaching tool.
Česky
Vyučující integrovali dva kurzy, angličtinu praktický jazyk a metodiku výuky angličtiny. Vyučující vyučují společně a jednotlivé předměty se prolínají. Ve výuce se využívají různé metody výuky zahrnující výuková centra, mikrovýstupy a dialogické deníky. Využití dialogických deníků pomáhá se získáním zpětné vazby od studentů, umožňuje studentům i pedagogům reflektovat jednotlivé aktivity a dále rozvíjet problémy diskutované v hodinách. Slouží také jako model pro budoucí výuku na školách.
Anglicky
The teachers integrated two courses, English practical language and Methodology. They team-teach and the subjects are blended. Various strategies are used including learning centers, student micro teaching and dialogue journals. Using dialogue journals in this course proved useful for obtaining feedback from students, giving students and teachers an opportunity to reflect on activities, providing an opportunity to further develop ideas discussed in class, and modelling journals as an effective teaching tool.