KRÁTKÁ, Jana a Patrik VACEK. Learning of social and emotional competencies by identification with fictional characters. In 2nd International Conference Character Development Through Service and Experiential Learning. 1. vyd. Singapore: National Institute of Education, 2009, 9 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Learning of social and emotional competencies by identification with fictional characters
Název česky Učení sociálních a emocionálních kompetencí prostřednictvím identifiakce s fikčními postavami
Autoři KRÁTKÁ, Jana a Patrik VACEK.
Vydání 1. vyd. Singapore, 2nd International Conference Character Development Through Service and Experiential Learning, 9 s. 2009.
Nakladatel National Institute of Education
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Singapur
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Grey's Anatomy; zkušenostní učení; medilání výchova; identifikace s fikčními postavami
Klíčová slova anglicky Grey's Anatomy; media education; experiential learning; identification with fictional characters
Štítky experiential learning, Grey's Anatomy, identification with fictional characters, media education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Krátká, Ph.D., učo 42028. Změněno: 4. 5. 2011 11:19.
Anotace
Media education is sometimes misunderstood just as one of the critical approaches that only strengthens the aspects of distance and anxiety towards the world of media, while it is frequently being forgotten for positive media influences and all the pleasures worlds of media bring along. The present paper aims at describing social and emotional learning through identification with fictional characters of audiovisual culture, namely the experience that becomes educationally relevant in the moment when character is identified with and this identification is further reflected by the subject, and thus the person takes a new social and emotional experience.
Anotace česky
Příspěvek v jedné z oblastí zkušensotního učen. Zaměřuje se na rozvoj socio-emocionální inteligence. Případová studie vše prakticky dokládá na recepci a učení u fanoušků Buffy the Vampire Slayer.
Návaznosti
GP406/08/P176, projekt VaVNázev: Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže
Investor: Grantová agentura ČR, Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 06:38