ŘEZÁČ, Martin. Kvantitativní charakteristiky modelu pozitivní response marketingové kampaně. In Aktuálne marketingové trendy v teórii a praxi. 2008. vyd. Žilina: EDIS - vydavateľstvo Žilinskej univerzity, 2008, s. 39-43. Aktuálne marketingové trendy v teórii a praxi. ISBN 978-80-8070-964-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kvantitativní charakteristiky modelu pozitivní response marketingové kampaně
Název anglicky Quantitative chracteristics of positive response model of marketing campaign
Autoři ŘEZÁČ, Martin (203 Česká republika, garant).
Vydání 2008. vyd. Žilina, Aktuálne marketingové trendy v teórii a praxi, od s. 39-43, 5 s. Aktuálne marketingové trendy v teórii a praxi, 2008.
Nakladatel EDIS - vydavateľstvo Žilinskej univerzity
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 10103 Statistics and probability
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14310/08:00035248
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
ISBN 978-80-8070-964-8
Klíčová slova česky giniho koeficient; Lift; skóre; Cílený marketing; K-S statistika
Klíčová slova anglicky gini coefficient; Lift; Target marketing; K-S statistics; score
Štítky gini coefficient, K-S statistics, Lift, score, Target marketing
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Martin Řezáč, Ph.D., učo 20411. Změněno: 15. 4. 2009 17:07.
Anotace
Cílený marketing je jednou z cest jak v současné době odolat stále sílícímu konkurenčnímu tlaku. Pro optimální marketingovou strategii je třeba znát odhad pravděpodobnosti response každého osloveného klienta. Nezbytností je v tomto případě konstrukce modelu odhadujícího tuto pravděpodobnost. Metodologií konstrukce takového modelu existuje celá řada, stejně tak jako různých typů těchto modelů (logistická regrese, neuronové sítě, rozhodovací stromy). Ať je již použita jakákoliv metodoligie konstrukce modelu, vždy je třeba znát jeho kvalitu. Ta se dá výjádřit několika základními kvantitativními charakteristikami, jako je Giniho index, K-S statistika nebo Lift. Na základě těchto charakteristik lze vybrat optimální model a následně určit optimální marketingovou strategii.
Anotace anglicky
The target marketing is a way how to fight off still growing competition pressure at the present time. Concerning the optimal marketing strategy, it is necessary to know an estimate of probability of response for each client. It is the necessity to construct a model estimating this probability. There are many methodologies of construction of such model as well as many types of that models (logistic regression, neural networks, decision trees). No matter what methodology is used, always it is necessary to know the quality of given model. This is possible by expression of several basic quantitative characteristics like Gini index, K-S statistics or Lift. Following these characteristics it is possible to select an optimal model and to appoint the optimal marketing strategy.
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 07:29