2009
Teachers in the late stage of their career: on the methodology of the research and its first results
LAZAROVÁ, BohumíraZákladní údaje
Originální název
Teachers in the late stage of their career: on the methodology of the research and its first results
Název česky
učitelé v pozdní fázi kariéry: k metodologii a prvním výsledkům
Autoři
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Famagusta, Proceedings of International conference on educational science ICES 08, od s. 1338-1343, 6 s. 2009
Nakladatel
Eastern Mediterranean University
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/09:00029238
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-975-8401-66-6
Klíčová slova česky
kariéra učitele; profesionální rozvoj učitelů; starší učitelé
Klíčová slova anglicky
teacher career; teachers professional development; teaching profession; elderly teachers
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2009 11:24, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
V originále
The author focuses on the main risks involved in the process of ageing related to the specific characteristics of teaching profession. Theoretical fundings are suplemented with preliminary research results. The authors opens a discussion on several possibilities of motivating teachers towards the very end of their professional vareer by educational policies and mainly by school itself.
Česky
Autorka zaměřuje pozornost k hlavním problémům spojeným s procesem stárnutí v profesi učitele. Teoretický rámec je doplněn o první výsledky výzkumu zaměřeného na psychologické, pedagogické a sociální aspekty učitelů v pozdní fázi kariéry. Autorka také otevírá diskusi o možnostech podpory a motivace starších učitelů a to jak ze strany školeké politiky, tak především ve strany škol samotných.
Návaznosti
GA406/08/0176, projekt VaV |
|