HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK and Pavel MENŠÍK. Výzkumná sonda do školního prostředí z pohledu alergického dítěte (Research probe in the school environment from the point of view of allergic child). In Firma a konkurenční prostředí. 1st ed. Brno: MSD, s.r.o., 2009, p. 152 -157, 7 pp. ISBN 978-80-7392-088-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výzkumná sonda do školního prostředí z pohledu alergického dítěte
Name in Czech Výzkumná sonda do školního prostředí z pohledu alergického dítěte
Name (in English) Research probe in the school environment from the point of view of allergic child
Authors HAVELKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr KACHLÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Pavel MENŠÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Firma a konkurenční prostředí, p. 152 -157, 7 pp. 2009.
Publisher MSD, s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00051134
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-088-3
Keywords (in Czech) školní prostředí -učitel - žák - chronické onemocnění - imunita - imunitní deficience
Keywords in English school environment - teacher - pupil - chronic disease - immunity - immune deficiency
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Changed: 19/3/2012 13:28.
Abstract
Jedinec, který je postižený chronickým onemocněním, je mezi svými zdravými vrstevníky vždy silně znevýhodněn. Zvláště pak pro chronicky nemocné dítě je zvládnutí mnoha životních situací velice tíživé a nesnadné. Výzkum byl zaměřen na děti, které jsou postiženy imunitní deficiencí. Cílem výzkumné sondy bylo zjištění, zda škola takto postiženým dětem věnuje dostatečnou péči a pozornost, zda jsou učitelé důkladně informováni o jejich problémech, a také, zda jsou proškoleni, aby v případě akutního zhoršení nemoci byli schopni těmto žákům pomoci. Výzkumná sondáž do prostředí vybraných základních škol přináší pohled na situaci, která v současné době v základních školách České republiky existuje.
Abstract (in English)
The individual suffering from chronic disease is always strongly handicapped among his healthy coevals. Especially for a chronically ill child, dealing with many situations in life can be very depressive and uneasy. The research was focused on children suffering from immune deficiency. The aim of a research probe was to find whether school pays attention to these children and takes care of them, whether teachers are thoroughly informed about their problems and if they are schooled in helping the children in case of urgent worsening of their disease. A research probe into the environment of selected elementary schools brings perspective on situation that nowdays exists in elementary schools in the Czech Republic.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/5/2024 11:28