B 2008

Proměna kultury školy v pedagogických diskurzech

HLOUŠKOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Proměna kultury školy v pedagogických diskurzech

Název česky

Proměna kultury školy v pedagogických diskurzech

Název anglicky

A change of view of school culture in pedagogical discursi

Autoři

HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, 106 s. 2008

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/08:00042443

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-4813-3

Klíčová slova česky

kultura školy;diskurs;pedagogická terminologie; pedagogický výzkum; vzdělávací politika

Klíčová slova anglicky

school culture;discurs;pedagogical terminology;educational research;educational policy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 4. 2011 22:43, Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.

Anotace

V originále

Kniha je vedena otázkou: co je kultura školy. Tento relativně nový a celkem frekventovaný pedagogický pojem je v práci nahlížen skrze čtyři pedagogické diskurzy: diskurz pedagogické terminologie, diskurz základního pedagogického výzkumu, diskurz aplikovaného pedagogického výzkumu a diskurz vzdělávací politiky. Je zajímavé, že každý z uvedených diskurzů přináší na uvedenou základní otázku trochu jinou odpověď, a tak v duchu Foucaultova předpokladu, že diskurzy rodí své objekty, lze říci, že pedagogické diskurzy utvořily kulturu školy jako novou manipulovatelnou empirickou skutečnost, která zasahuje do fungování našich škol.

Anglicky

This book is lead by a question: what the school culture is. This relatively new and quite frequent pedagogical notion is viewed through the prism of four various pedagogical discursi in this work. We chose the discursi of pedagogical terminology, of basic and applied educational research and the one of educational policy for the purpose of this book. It is interesting that each of selected discursi brings a bit different answer to the basic question. In Foucaults supposition that discursi produce their objects, it is possible to state that pedagogical discursi created school culture as a new manipulable empiric reality which interferes in the operation of Czech schools.