PORTEŠOVÁ, Šárka, Marie BUDÍKOVÁ and Helena KOUTKOVÁ. Kontakt s nadáním jako jedna z důležitých proměnných ovlivňujících postoj pedagogů a rodičů k mimořádně nadaným žáků a k jejich vzdělávání (Contact with giftedness as one of important factor influencing attitude of parents and teachers toward gifted pupils). Pedagogika. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2009, LVIV, No 1, p. 38-53, 15 pp. ISSN 0031-3815. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{827275, author = {Portešová, Šárka and Budíková, Marie and Koutková, Helena}, article_location = {Praha}, article_number = {1}, keywords = {gifted; talented}, language = {cze}, issn = {0031-3815}, journal = {Pedagogika}, title = {Kontakt s nadáním jako jedna z důležitých proměnných ovlivňujících postoj pedagogů a rodičů k mimořádně nadaným žáků a k jejich vzdělávání}, volume = {LVIV}, year = {2009} }
TY - JOUR ID - 827275 AU - Portešová, Šárka - Budíková, Marie - Koutková, Helena PY - 2009 TI - Kontakt s nadáním jako jedna z důležitých proměnných ovlivňujících postoj pedagogů a rodičů k mimořádně nadaným žáků a k jejich vzdělávání JF - Pedagogika VL - LVIV IS - 1 SP - 38-53 EP - 38-53 PB - Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy SN - 00313815 KW - gifted KW - talented N2 - Výzkum postojů pedagogů i širší rodičovské veřejnosti k problematice nadání a k otázkám vzdělávání mimořádně nadaných žáků je v České republice nový. Příspěvek mapuje důležité determinanty vzniku těchto postojů jak u pedagogů prvního i druhého stupně ZŠ, tak u rodičů dětí základních škol. Výzkum se zabývá zejména otázkou, jakou roli hraje při utváření těchto postojů proměnná, jež bývá v zahraničních výzkumech označena jako kontakt s nadáním a jak tato proměnná ovlivňuje postoj k devíti vybraným kategoriím, vytvořeným analýzou Škály postojů k nadání (Attitudes Toward Giftedness Scale), autorů Gagné a Nadeau (1985). Výzkum předkládá některé další otázky, kterým by bylo vhodné se věnovat v následujích výzkumech ER -
PORTEŠOVÁ, Šárka, Marie BUDÍKOVÁ and Helena KOUTKOVÁ. Kontakt s nadáním jako jedna z důležitých proměnných ovlivňujících postoj pedagogů a rodičů k mimořádně nadaným žáků a k jejich vzdělávání (Contact with giftedness as one of important factor influencing attitude of parents and teachers toward gifted pupils). \textit{Pedagogika}. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2009, LVIV, No~1, p.~38-53, 15 pp. ISSN~0031-3815.
|