D 2008

Use of Psychomotor Exercises in Communication Development in Primary School Pupils

BLAHUTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Use of Psychomotor Exercises in Communication Development in Primary School Pupils

Název česky

Využití psychomotorických cvičení při rozvoji komunikace žáků základní školy

Autoři

BLAHUTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant)

Vydání

první. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, od s. 36-43, 8 s. 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/08:00035338

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-7315-167-6

Klíčová slova česky

psychomotorika zážitková pedagogika prožitek zážitek komunikace

Klíčová slova anglicky

psychomotorics experience pedagogy experience momentary experience communication

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2009 16:10, doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper introduces the field of psychomotorics which arises from the theory of experience and affects our health, personality development, aesthetic perception, interpersonal relations, moral, spiritual area and communication development via motor activities. Via play activities with motivation features we may quickly recognize and influence several human characteristics not only in relation to communication. The theoretical analysis of this topic presents a phenomenon that can be widely used at school as well as in interpersonal communication.

Česky

Příspěvek představuje psychomotoriku, která vychází z teorie prožitku a pomocí pohybových aktivit působí na naše zdraví, rozvoj osobnosti, vnímání estetična, na mezilidské vztahy, morálku, duchovno, ale i na rozvoj komunikace. Pomocí herních činností s motivačními prvky lze velmi rychle poznat a ovlivnit řadu lidských vlastností také ve vztahu ke komunikaci. Teoretická analýza problematiky představuje fenomén, kterým lze působit nejen ve škole, ale i ve všech dalších mezilidských činnostech.