2009
Recepce lyrické poezie žáky primární školy
ZÍTKOVÁ, JitkaZákladní údaje
Originální název
Recepce lyrické poezie žáky primární školy
Název anglicky
The reception of lyrical poetry by primary school pupils
Autoři
ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant)
Vydání
Olomouc, Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole /CD/ od s. 392-400, 9 s. 2009
Nakladatel
Vydavatelství Univerzity Palackého
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00035367
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-244-2240-4
Klíčová slova česky
lyrický text, výzkum recepce, komunikace, dyslexie, mimiřádné nadání, čtenářství, prožitek textu, porozumění obraznosti, metafora
Klíčová slova anglicky
lyrical text; reception research; communication; dyslexia; exceptional talent; reading books; experience of text; understanding of symbolic character; metaphor
Štítky
Změněno: 5. 3. 2010 12:21, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje některé dílčí výsledky výzkumu recepce lyrických textů prepubescentními čtenáři. Zaměřuje se na dvě hlediska ovlivňující recepci: specifické dispozice žáků a jejich čtenářství. Sleduje způsob a úroveň jejich prožitku a vnímání obraznosti u dvou lyrických básní. Výsledky ukazují, že pro komunikaci s lyrickým textem mají nejlepší výchozí pozici žáci výborní, žáci s horším prospěchem a žáci se specifickou poruchou učení ale vykazují výsledky srovnatelné. Odchylky v odpovědích mezi jednotlivými čtenářskými skupinami poukázaly také na souvislost mezi individuálním čtenářstvím a schopností porozumění básnické obraznosti.
Anglicky
The article presents some partial results of the research intent on the reception of lyrical texts. It focuses on primary school pupils and on the two standpoints which influenced the reception: special dispositions and reading books. It notes the way and the level of subjective experience and understanding of symbolic character of two lyrical poems.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|