Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{827744, author = {Zítková, Jitka}, address = {Olomouc}, booktitle = {Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole /CD/}, keywords = {lyrical text; reception research; communication; dyslexia; exceptional talent; reading books; experience of text; understanding of symbolic character; metaphor}, language = {cze}, location = {Olomouc}, isbn = {978-80-244-2240-4}, pages = {392-400}, publisher = {Vydavatelství Univerzity Palackého}, title = {Recepce lyrické poezie žáky primární školy}, year = {2009} }
TY - JOUR ID - 827744 AU - Zítková, Jitka PY - 2009 TI - Recepce lyrické poezie žáky primární školy PB - Vydavatelství Univerzity Palackého CY - Olomouc SN - 9788024422404 KW - lyrical text KW - reception research KW - communication KW - dyslexia KW - exceptional talent KW - reading books KW - experience of text KW - understanding of symbolic character KW - metaphor N2 - Příspěvek představuje některé dílčí výsledky výzkumu recepce lyrických textů prepubescentními čtenáři. Zaměřuje se na dvě hlediska ovlivňující recepci: specifické dispozice žáků a jejich čtenářství. Sleduje způsob a úroveň jejich prožitku a vnímání obraznosti u dvou lyrických básní. Výsledky ukazují, že pro komunikaci s lyrickým textem mají nejlepší výchozí pozici žáci výborní, žáci s horším prospěchem a žáci se specifickou poruchou učení ale vykazují výsledky srovnatelné. Odchylky v odpovědích mezi jednotlivými čtenářskými skupinami poukázaly také na souvislost mezi individuálním čtenářstvím a schopností porozumění básnické obraznosti. ER -
ZÍTKOVÁ, Jitka. Recepce lyrické poezie žáky primární školy. In \textit{Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole /CD/}. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2009, s.~392-400. ISBN~978-80-244-2240-4.
|