Lehrwerke und Fremdsprachenlernen bei Kindern mit Lernschwierigkeiten.
JANÍKOVÁ, Věra. Lehrwerke und Fremdsprachenlernen bei Kindern mit Lernschwierigkeiten. In Linguistik-Tage in Jena. 2009. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Lehrwerke und Fremdsprachenlernen bei Kindern mit Lernschwierigkeiten. |
Název česky | Učebnice a osvojování cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. |
Název anglicky | Language Textbooks and Teaching Foreign Languages to Children with Learning Disabilities. |
Autoři | JANÍKOVÁ, Věra. |
Vydání | Linguistik-Tage in Jena. 2009. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 60200 6.2 Languages and Literature |
Stát vydavatele | Německo |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | výuka cizích jazyků; žáci se specifickýni poruchami učení; učebnice; výzkum |
Klíčová slova anglicky | foreign language learning and teaching; teacher training; disability; research; textbook |
Štítky | disability, research, teacher training, textbook |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 23. 4. 2009 20:12. |
Anotace |
---|
In den letzten Jahren wird auch in den sprachdidaktischen Diskussionen immer mehr betont, dass Kinder mit Lernschwierigkeiten beim Fremdsprachenerwerb ebenfalls gehandicapt sind. Auf diese unumstrittene Tatsache sollten nicht nur die Sprachdidaktik mit ihrer Sprachlern- und Sprachlehrforschung sondern auch die Lehrwerkautoren bei Erstellung moderner kurstragender Unterrichtsmaterialien entsprechend reagieren. Im Beitrag werden Ergebnisse einer Lehrwerkanalyse präsentiert, die ausgwählte DaF-Lehrwerke nach effizienten Hilfen für lernschwache Kinder untersucht. |
Anotace česky |
---|
V posledních letech didaktika cizích jazyků ve zvýšené míře věnuje pozornost obtížím, která mají žáci s různými poruchami učení při sovojování cizícho jazyka. Na tento fakt by však měli reagovat i autoři cizojazyčných učebnic. Příspěvek poskytuje výsledky analýzy několika učebnic němčiny, která si vytyčila za cíl zjistit, do jaké míry tyto učebnice poskytují žákům dané cílové skupiny účinnou pomoc. |
Anotace anglicky |
---|
In the past few years, debates of language teaching methodologists often focus on how children with learning disabilities are also handicapped at learning foreign languages. To this undisputable fact, not only the language methodology including its research on learning and teaching foreign languages should respond, but also the authors of language textbooks when creating modern class materials. The paper introduces the results of an analysis of several textbooks which have focused on efficient aids for children with learning disabilities in textbooks of German as a foreign language. |
Návaznosti | |
---|---|
MSM0021622443, záměr | Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
VytisknoutZobrazeno: 15. 10. 2024 14:54